Voor wie geen channel 10 nieuws ontvangt/kijkt

Plaats hier je vraag, antwoord, standpunt t.o.v. de, Israelische politiek.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Voor wie geen channel 10 nieuws ontvangt/kijkt

Postby E.T. » Fri Sep 16, 2005 11:05 am

Channel 10 nieuws, die er niet precies van verdacht kan worden dat zij ultra rechts is, gaf gisteravond de volgende getallen op:

Tip in between: Als hier iemand zit te lezen die het niet interesseert, sla gerust dit bericht over en ga wat anders lezen. I promise you I won't feel offended...:-). Als je besluit het toch te lezen, zanik dan later niet dat je het gelezen hebt...:-). Dank bij voorbaat.

Van de 1,780 families die gedeporteerd zijn uit de Azza strook, hebben slechts 750 tijdelijke huizing aangeboden gekregen so far.

Van alle werkende mensen die gedeporteerd zijn, zijn meer dan 90% unemployeed as for now, waar onder 450 landbouwers.

Van de meer dan 3000 kinderen die gedeporteerd zijn, hebben meer dan 2,100 kinderen nog geen school oplossing.

Hoe werdt hier ook al weer verteld enkele weken geleden? "We geloven de regering die zegt dat voor ieder persoon een oplossing is..."?

Dit is geen politics, dit is onmenselijk.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby dami » Fri Sep 16, 2005 11:56 am

Heel vreemd! Je zou toch verwachten dat de regering dat allemaal goed geregeld zou hebben? Israel is toch geen derdewereld land ? :shock:
dami
Veteran
Veteran

Postby michiel » Fri Sep 16, 2005 12:15 pm

Van de 1,780 families die gedeporteerd zijn uit de Azza strook, hebben slechts 750 tijdelijke huizing aangeboden gekregen so far.
Vreemd, Ik geloof dat van de week op het journaal (channel 2)was dat in ashkelon nog twee appartementen complexen leeg staan, speciaal gereserveerd voor de voormalige inwoners uit gaza en omgeving.
michiel
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Fri Sep 16, 2005 12:42 pm

michiel wrote:
Vreemd, Ik geloof dat van de week op het journaal (channel 2)was dat in ashkelon nog twee appartementen complexen leeg staan, speciaal gereserveerd voor de voormalige inwoners uit gaza en omgeving.

Als we dezelfde raportage op channel 2 hebben gekeken, werdt daar gezegd dat de staat op punt staat 2 gebouwen te kopen voor de bewoners van Kfar Darom, als tijdelijke woningen tot hun eigen woningen over een paar jaar klaar zijn. Op zich lijkt het me een crue idee om mensen die gewend zijn op de grond te wonen met een tuin etc., in een 13 verdiepingen hoog gebouw te zetten, maar dat tot daar aan toe. De gedeporteerden hebben nu nog niet de mogelijkheid daar naar toe te verhuizen, tot de staat de burocratie oplost van zichzelf. Dat er daarna oplossingen zullen zijn, ja, dat kan kloppen. Maar waarom is het nog niet opgelost? Waarom waren er geen oplossingen op de dag dat je deze mensen hun huizen uit jaagde? We zijn al weken verder, en nu koopt de staat eindelijk dat gebouw? Ook goedemorgen, hiermee beaam je wat ik zei... En hiermee beaamt de Israelische media wat 'rechts Israel' aan een stuk door zei voor de vreselijke deportatie. Jammer dat niemand wou luisteren...
E.T.
Veteran
Veteran

Postby martin » Fri Sep 16, 2005 4:05 pm

daar staat tegenover dat "Some 80 percent of the 1,500 families evacuated from the Gush Katif settlements are still living in hotels paid for entirely by the state, while also receiving state benefits for renting homes" Haaretz (gisteren). Het is dus niet zo dat die mensen helemaal onverzorgd op straat staan. Er zijn tijdelijke oplossing beschikbaar en nog niet alles is geregeld, grootendeels door eigen schuld van de mensen die niet wilden geloven dat het door ging en geen medewerking met de overheid zochten. Uiteraard doet ook de overheid te weinig, maar zeker niet niets.
martin
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Fri Sep 16, 2005 4:13 pm

Een mooie afsluiter om het weekend mee in te gaan....

Enuuuh oja...het zou ook een stuk makkelijker zijn als niet de eis van samenblijven op tafel lag...derhalve heeft men een van de torens beschikbaar gesteld.....dus is het nooit zo zwart als geschilderd hier....

--Hans.
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby E.T. » Sat Sep 17, 2005 9:18 pm

martin wrote: ... en nog niet alles is geregeld, grootendeels door eigen schuld van de mensen die niet wilden geloven dat het door ging en geen medewerking met de overheid zochten.

Tachles feit: Het is nog niet allemaal geregeld, en dat is heel zachtjes uitgedrukt (moet ik de getallen van hier boven herhalen of herinner je het aantal mensen zonder inkomen, het aantal kinderen zonder scholen, het aantal mensen zonder normale huizen?).
Wil jij de mensen zelf beschuldigen? Be my guest. Het staat je goed Persoonlijk vind ik niet dat je iemand zijn huis uit kan deporteren en hem dan nog de schuld geven dat jij niet klaar stond met een alternatief. In fact, het is het meest idioote wat ik ooit gehoord heb, wat in geen enkel land ter wereld, tegen over geen enkele etnische groep ter wereld, als normaal beschouwd zou worden. Maar then again, veel anders was er ook niet te verwachten in dit geval, van deze mensen...
E.T.
Veteran
Veteran

Postby martin » Sun Sep 18, 2005 7:21 am

hi et, tachless, de mensen die nu wel een oplossing hebben, de kinderen die wel op school zitten, komen uit de gezinnen die zelf het heft in handen hebben genomen en dingen samen met Sela hebben geregeld ookal waren ze niet blij dat ze weg moesten uit Gaza. Een hoop mensen uit Gaza komen met onmogelijke eisen (al zou iedereen willen dat ze ingewilligd kunnen worden) en dat maakt de situatie niet makkelijker. Wel begrijpelijk allemaal, maar alles in de schuld van de overheid schuiven is te makkelijk. Zoals je weet werkt het in dit land zo dat je voor jezelf moet zorgen, zonder een grote bek af en toe kom je helemaal nergens en als je moet wachten op anderen gebeurt er ook helemaal niets. een deel van het probleem wat jij schetst is dat mensen niet wilden geloven dat het echt ging gebeuren en dus niets geregeld hebben. Dan heb je dus een flinke achterstand, want zelfs een normale verrhuizing kost tijd om goed te regelen. Het duurt dus allemaal even.
martin
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sun Sep 18, 2005 7:46 am

Hi Martin,

Redelijk met feiten verwoord ja.....en dat al diegenen die nu toch een komplete vergoeding krijgen,ondanks het feit dat zij zich niet aan de wet wilde houden,wordt gemakshalve ook maar even " vergeten "...en dat van het werk snap ik ook nog maar niet.......wil dat zeggen dat iedereen in de Gush aan het werk was en dus nu ineens zonder werk zit :shock: :?: ...of zijn die hun werkplek verloren omdat ze in de strijd voorafgaande niet op hun werk wilde verschijnen....ik begrijp het dus niet hoe men aan die cijfers komt.....

--Hans.

Hoe is het me jullie zoon?
Hans & Malie
Team Member

Postby DBI » Sun Sep 18, 2005 9:28 am

:?:
Last edited by DBI on Wed Feb 08, 2006 9:41 pm, edited 1 time in total.
DBI
Veteran
Veteran

Postby martin » Sun Sep 18, 2005 9:44 am

amen
martin
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Sun Sep 18, 2005 12:04 pm

Dit is niet te vergelijken met welke andere situatie dan ook over de wereld, en trots te zijn dat de Joodse staat makkelijk en snel Joden kan deporteren, forgive me als ik de trots daar over niet deel...

Hoe dan ook, wat jullie zeggen kan waar zijn, misschien zijn de mensen zelf gedeeltelijk schuldig, misschien hun leiderschap, wie jullie maar willen kiezen. Ik vind het persoonlijk onzin, maar goed, het maakt niet echt uit. The bottom line is, als een staat mensen hun huizen uit trapt, heeft de staat de problemen op te lossen, punt uit. Kan gewoon niet simpeler dan dat. Martin waar jij over praat over overdreven eisen, dat gaat helemaal niet over nu, maar over de final solution. Waar het nu over gaat is de tijdelijke oplossing. Die is nog niet klaar. De final solution is weer een andere zaak.

Het is niemand anders zijn verantwoordelijkheid, dan van degene die deze mensen hun huizen heeft ontnomen. Dat is, for better or for worse, de staat Israel geweest. Bij haar ligt dus de plicht om het op te lossen. Niet bij de leiderschap van Yesha, niet bij de gedeporteerden zelf, bij niemand anders dan bij degene die het vreselijke plan heeft uitgevoerd.
De rest is bijzaak.

Btw, wie hier schreef dat de kolonisten van te voren voor zichzelf hadden moeten zorgen, spreekt een media slogun uit en niks anders dan dat.
Ten eerste, was er een groep advocaten die de hele weg wel degelijk met sela en de regering gesproken heeft. Ten tweede, je kan veel van een familie verwachten, maar ik begrijp niet precies wat je van ze wil. 2 van de 3 kinderen hebben nog geen normale school. Hoe verwacht je dat de ouders dat oplossen precies?? Was er iemand bij sela die het aantal kinderen niet wist? Onzin natuurlijk. Om de scholen voor te bereiden had je ouders niet nodig. On the contrary, die kunnen niks aan de scholen doen. Banen? Meer dan 90% is werkloos!!! Wat wil je precies dat de mensen er aan doen? Het gaat om mensen die bereid zijn te werken en dat graag willen. Denk je nou echt dat er nu opeens duizenden banen meer in het zuiden te vinden zijn dan een jaar geleden? Onzin natuurlijk.

Heel leuk om de mensen de schuld te geven, en het is natuurlijk in de mode. After all, het zijn maar kolonisten, screw them. Maar wie eventjes ietsje verder nadenkt, hoeft niet veel te zijn, begrijpt dat het nergens op slaat. De staat is hier fout, en het feit dat links Israel die zogenaamd zo voor rechten van de mensen opkomt (als het maar geen orthodoxe zijn) er geen klap aan doet, bewijst dat dit niks dan een leugenachtig hypocriet associaal kamp is, die gewoon pro de rechten van de Arabieren en anti de rechten van de Joden in Israel is. Voor wie dat bewijs nog nodig had...:-).
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sun Sep 18, 2005 12:39 pm

Beste ET,

En ik bedoel dat met de beste zins des woords....je valt in herhaling....wellicht ben je zo door je woede verblind dat je het niet zelf meer kan inzien en dus maak ik je er over op attent.

En nogmaals...als je dus zo'n uitgesproken pesthekel hebt aan de regering van de staat Israel waarom ben je dan niet konsequent en geef je alles retour van deze regering...incluis diegenen die s'nachts door die zelfde regering erop uit gestuurd worden om je togus te bewaken als je op 1 oor ligt bij te komen van je strijd tegen het onrecht :wink:

--Hans.
Hans & Malie
Team Member

Postby DBI » Sun Sep 18, 2005 1:25 pm

Last edited by DBI on Wed Feb 08, 2006 9:41 pm, edited 2 times in total.
DBI
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Sun Sep 18, 2005 2:27 pm

DBI wrote:
Zal wel aan mij liggen, en noem me maar overgevoelig, maar is het gebruik van de Engelse vertaling van het woord Endloesung hier niet ietwat ongepast? Is het achteloze ( of doelbewuste ? ) gebruik ervan het gevolg van het maandenlange, al te gemakzuchtige en kritiekloze gebruik van aan de Shoah gerelateerde termen door sommigen onder ons?

Hoe noem je iets als je een tijdelijke oplossing hebt, en je werkt aan een oplossing die op het eind moet komen en niet tijdelijk moet zijn. Als je er een betere term voor hebt, be my guest. The final solution is gewoon de juiste term hier voor lijkt mij.

terwijl traditioneel gezien links juist de verantwoordelijkheid van de staat vaak zwaarder laat wegen dan die van het individu.

Dat is nou precies wat ik zeg. Dat gebeurd hier dus niet. Het kan traditioneel zo zijn, maar in dit geval werkte die traditie niet (en werkt hij nog steeds niet).
Dus vraag ik me af, in hoeverre die traditie die je beschrijft van links echt, eerlijk gemeend is. Als die traditie in duigen valt als het over een specifiek etnische groep gaat other than Palestijnen, lijkt het me niet een traditie waar je over spreekt, maar simpel een pro Palestijnse en anti Joodse standpunt. Nothing more than that. Als het iets innerlijks, eerlijks zou zijn geweest, zouden alle "linkse" groeperingen nu demonstraties houden tegen de onmenselijkheid waarmee deze deportatie is uitgevoerd, en hoe de mensen nu in de problemen zitten dankzij de deportatie.

Hans & Malie wrote:En ik bedoel dat met de beste zins des woords....je valt in herhaling....wellicht ben je zo door je woede verblind dat je het niet zelf meer kan inzien en dus maak ik je er over op attent.

Wat wil je hier precies mee zeggen? Dat ik woedend wordt als ik hoor hoe 90% mensen zonder inkomen zitten, 2000 (van de 3000) kinderen zonder scholen, en 1000 (van de 1780) zonder huizen? Ja, daar wordt ik meer dan woedend van. However, het ging hier niet over hoe woedend ik daarvan wordt, maar hoe woedend links Israel hier niet van wordt.

En nogmaals...als je dus zo'n uitgesproken pesthekel hebt aan de regering van de staat Israel

a. Omdat ik geen enkel verband zie tussen de staat Israel en de regering van de staat Israel.
b. Ik heb aan niemand een pest hekel. Sta op het ogenblik volkomen ambivalent tegen over de staat Israel. Ik zal nu wel horen dat ik herhaal wat ik al eerder zei, maar je begon er nou eenmaal over...:-): Ik beschouw de staat Israel vandaag de dag simpel als een staat die in erets Jisrael ligt, met een vreemde regering, for better or for worse. Mijn handeling tegen over de staat is dus precies hetzelfde zoals deze zou zijn als nu de Nederlandse regering hier in charge zou zijn. Dat zou plichten zowel als rechten met zich mee brengen, precies zoals in realiteit het geval is.
Precies zoals ik in Nederland het dienen in het leger zou ontwijken, doe ik dat nu in het Israelische leger. Na 3 volle jaren plus nog een slordige 15 jaar dienst, redden ze zich wel zonder mij. Kan je wel garanderen dat wie het moet weten in het leger precies weet waarom ik vertik op te komen dagen, en zijn keuze wat hij daar mee doet verder. Als ik nu zou moeten kiezen tussen het dienen in het huidige leger of het zitten in een gevangenis in plaats daarvan, is mijn keuze heel duidelijk, en dat weet hij ook...:-).

Zoals ik ook al eerder zei, dit is gewoon een gevoelskwestie. Zo voel ik het na de vreselijke deportatie. Kan je niet vertellen hoe ik er morgen tegen over sta, of hoe ik me zou voelen als er nu iets extreemst zou gebeuren.

waarom ben je dan niet konsequent en geef je alles retour van deze regering...

Zoals wat precies? Praat even met reeele ideeen als je het ook kan, niet alleen in sloguns. Wat heb ik hier in mijn huis zitten, dat ik volgens jou retour moet geven aan de regering (behalve nog een paar belasting strookjes)?

incluis diegenen die s'nachts door die zelfde regering erop uit gestuurd worden om je togus te bewaken als je op 1 oor ligt bij te komen van je strijd tegen het onrecht

Ik snap de connectie niet precies, maar heb nu al 36 keer uitgelegd dat dat hier niet zo werkt. Dat jij aan een stuk door dezelfde fabelachtige sloguns blijft herhalen i.p.v. gewoon de realiteit te beschrijven en daar over te discussieren, I can't help you there, sorry. Als ik het nu voor de 37ste keer zou vertellen zou ik van je op mijn kop krijgen dat ik in herhaling val. Riskeer het maar niet...:-).
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Suzanne » Mon Sep 19, 2005 9:03 am

Ik zal mijn mening kort houden want er zijn hier genoeg mensen die lang van stof zijn (pfffffff)
De Israelische regering verdient geen schoonheids prijs voor de voorbereiding en afhandeling van deze massale verhuizing.Mijn hart gaat uit naar mensen die wel willen maar geen medewerking krijgen , Israel is op sommige gebieden echt een derde wereld land, eerst schreeuwen en dan daoen.

De bewoners van de ex-bezet6te gebuieden werken niet mee met de oplossingen die dan weer wel aangeboden zijn. (en dan met kleine kinders ineen tentje gaan zitten in die bloedhitte>)

Het te pas en te onpas gooien met woorden als 'vreselijke deportatie', 'final solution''en 'onmenselijk besluit' hangt mij echt danig de keel uit. En ik geloof niet dat ik de enige ben.

Suzanne
Suzanne
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Mon Sep 19, 2005 12:01 pm

Suzanne wrote:De bewoners van de ex-bezet6te gebuieden werken niet mee met de oplossingen die dan weer wel aangeboden zijn. (en dan met kleine kinders ineen tentje gaan zitten in die bloedhitte>)

Degene die in tenten zitten doen dit niet in plaats van normale woningen, maar in plaats van de hotelkamers die ze aangeboden zijn. Ik dacht dat ze een bedankje konden verwachten voor het geld dat ze de staat uitsparen daarmee... Dat was het toch, allemaal geld?

In ieder geval, baruch haShem genoeg mensen die ventilatoren hebben gedonate, dus het valt wel mee. De reden dat ze in tenten zitten is omdat de regering haar beloftes niet nakomt die ze gemaakt had voor de deportatie (die, je zal verbaasd zijn, in vele ogen vreselijk was en nog steeds zo beschouwd wordt).

Het te pas en te onpas gooien met woorden als 'vreselijke deportatie', 'final solution''en 'onmenselijk besluit' hangt mij echt danig de keel uit. En ik geloof niet dat ik de enige ben.

Suzanne

Ik zal je hetzelfde advies geven wat ik dhr. H. in zo'n geval geef, gewoon de andere kant op lezen. Het moet kunnen, ik doe het vaak genoeg met berichten van somigge anderen, en het werkt prima, trust me...:-).
Als je dat niet doet, is ook prima, maar probeer dan aub mij niet op te voeden. Als ik een woord juist vind gebruik ik dat over het algemeen. Je mag me prima proberen te overtuigen dat jouw mening anders is, dat is jouw goed recht. Precies zoals het mijn goed recht is te besluiten dat ik dat woord toch wil gebruiken. Zolang het anderen hier niet kwetst (en ik bedoel serieus emotioneel kwetst, niet politiek kwetst), zie ik daar geen enkel probleem mee.

Als jij een ander woord juist vind, mag jij die gebruiken. Zullen we het daar bij houden?
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Mon Sep 19, 2005 12:44 pm

E.T. wrote:
Ik zal je hetzelfde advies geven wat ik dhr. H. in zo'n geval geef, gewoon de andere kant op lezen. Het moet kunnen, ik doe het vaak genoeg met berichten van somigge anderen, en het werkt prima, trust me...:-).
Als je dat niet doet, is ook prima, maar probeer dan aub mij niet op te voeden.

Inderdaad Hr.ET.......je leest nooit de berichten van anderen..prachtig verwoord weerImage.......en ten slotte..leef je eigen wijze spreuk mbt het opvoeden...way to go ET...nu nog waar maken wat je schrijft...zal wel weer,zoals gewoonlijk,los gebrabbel in de lucht blijkenImage....Zullen we het daar bij houden?

--Dhr.H

Ps:...Grappig wel dat PS...als die 3 lieden,waaronder ik zei de gek,niet tegengas zouden geven aan je gebrabbel,zou je,zoals ik je al eens voorspeld had,een roepende in de woestijn zijn.....hoe schreef je het ook al eens hier?..While nobody here..... :lol: :wink:
Hans & Malie
Team Member

Postby E.T. » Mon Sep 19, 2005 1:04 pm

Hans & Malie wrote:Inderdaad Hr.ET.......je leest nooit de berichten van anderen..

Schreef ik nergens, maar don't let the facts confuse you...;-).

Zullen we het daar bij houden?

Heb 2 keer gelezen wat je hier schreef. Niet begrepen wat je nou precies wil zeggen.
Anyway, als jij het maar begrijpt...:-).

Hetzelfde geldt voor je laatste paragraph (alhoewel om heel eerlijk te zijn, ik het daar 3 keer geprobeert heb). Heb geen flauw benul wat je wilde zeggen, maar I guess dat dan ook niet echt nodig was...:-).
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Mon Sep 19, 2005 1:24 pm

Ook dat is in de lijn van jou " zijn " hier.......je weet 't niet....je begrijpt het niet....je hebt het niet gelezen......je hebt het niet gezien...klopt niet...is niet zo.....bla,bla,bla.....geeft niks ET...busje komt zo.Image

--Hans.
Hans & Malie
Team Member

Postby E.T. » Mon Sep 19, 2005 1:35 pm

Hans & Malie wrote:Image

--Hans.

Zucht... Als je maar gelukkig bent Hans, Als je maar gelukkig bent...

P.s.
Hans en Suzanne, lees als je wilt nog even de disclaimer in het eerste bericht, onder "tip" (2e paragraph als ik me niet vergis). Thanks bij voorbaat...;-).
E.T.
Veteran
Veteran

Postby martin » Mon Sep 19, 2005 3:10 pm

nou, het is me weer wat hier. ik kan weinig sympathie opbrengen voor de mensen die uit Gaza gezet zijn en nu net doen alsof alles de schuld van de overheid is. Die kennissen van mij zitten ook in deze groep, hebben zich nog geen seconde echt laten informeren door Sela of wie dan ook en klagen nu dat er geen huizen en geen banen zijn.
Toegeven: de mensen hebben hier niet om gevraagd en verdienen beter dan wat er tot nu toe gegeven is. Maar in dit land wordt helaas niets op een gouden dienblad aangeboden, en in dit geval is dat zeker niet anders. Ik kan me deze groep mensen toch niet echt voorstellen als mensen die niet voor zichzelf op kunnen komen. De mensen die nu nog geen tijdelijke oplossing hebben, hebben dat voor een deel aan zichzelf te danken. Het is simpelweg niet mogelijk wat zij willen. Punt.
Maar goed, ik heb makkelijk praten ik hoef mij huis niet uit.

Overigens is er vandaag besloten om de compensatie nog wat aan te passen (te verhogen). dat kan geen kwaad. Bassi (van Sela) wil de mensen hetzelfde levensniveau garanderen. Dat kost wat centjes want wat die mensen willen is in de rest van israel niet echt te krijgen of verschrikkelijk duur.
martin
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Mon Sep 19, 2005 3:21 pm

martin wrote: net doen alsof alles de schuld van de overheid is.

Tja, als je mensen hun huizen uitzet, ben je inderdaad schuldig als er geen oplossing op hun ligt te wachten.

Die kennissen van mij zitten ook in deze groep, hebben zich nog geen seconde echt laten informeren door Sela of wie dan ook en klagen nu dat er geen huizen en geen banen zijn.

Dit zou doen denken dat mensen die wel met sela van te voren gesproken hebben nu wel banen of huizen hebben... Dat is ook niet het geval.

We verschillen in standpunt over hoe de mensen die sela niet approached hebben behandeld moeten worden. Ik vind dat de staat daar zowiezo verantwoordelijk voor is, jij wil hun de schuld geven. Maar ook al accepteer ik jouw standpunt, werkt het nog niet. Neem als (helaas goed) voorbeeld die directeur van 2 scholen in Gush Katif. De baan die sela hem aanbood was een baan als part time leraar van de derde klas lagere school. Dit voor iemand die al meer dan 20 jaar hoofd is van 2 scholen (2X part time). Dan wil je hem beschuldigen als hij die baan niet aan neemt en nu zonder werk zit?

Sorry hoor, maar het beschuldigen van het slachtoffer is hier wel erg sterk in dit verband... Als het over Palestijnen zou gaan zou je het waarschijnlijk heel anders bekijken (misschien onbewust, maar denk er even over na).

De mensen die nu nog geen tijdelijke oplossing hebben, hebben dat voor een deel aan zichzelf te danken.

De vraag is heel simpel: Wie heeft de mogelijkheid om de problemen nu op te lossen? Het antwoord is nog simpeler: De staat. De kolonisten zelf kunnen niks doen om hun benarde situatie te veranderen.

Het is simpelweg niet mogelijk wat zij willen. Punt.

Somigge dingen misschien niet, andere weer wel. Waarom is het zo moeilijk voor de staat om er voor te zorgen dat deze kehillot blijven bestaan als kehillot? Is dat nou echt zo enorm moeilijk??? Kan het me niet indenken, sorry hoor.

Maar goed, ik heb makkelijk praten ik hoef mij huis niet uit.

Tenminste eentje die het eerlijk toegeeft... Petje af voor deze bijna unieke eerlijke decleratie hier.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Mon Sep 19, 2005 4:14 pm

En jij hoeft je heuveltoppie voorlopig ook nog niet af....dus watImageje nou toch de hele tijd.....Image

--Hans.

PS:En lees jij nu ook eens,buiten Martin om dan,tussen de regels wat de rest jou eigenlijk zegt hier..als je dat kunt tenminste.....als je weer niet in je ontkennings-fase zit tenminsteImage
Hans & Malie
Team Member

Postby E.T. » Mon Sep 19, 2005 4:25 pm

Hans & Malie wrote:En jij hoeft je heuveltoppie voorlopig ook nog niet af....dus wat...je nou toch de hele tijd.....

Dat is waarschijnlijk het verschil tussen ons. Het leed van deze mensen gaat mij aan, ook al woon ik persoonlijk prima, en staat mijn huis steviger dan ooit (vanochtend uitbreid plannen zitten maken). De kunst in het Jodendom is, kol Jisrael areviem ze lazeh. Het maakt niet uit wat er met mijn jishuv gebeurd, het maakt uit wat er met mijn broeders gebeurd. Unlike you, zie ik het niet als iets wat maximum op t.v. gebeurd en waar ik niks mee te maken heb...

PS:En lees jij nu ook eens,buiten Martin om dan,tussen de regels wat de rest jou eigenlijk zegt hier..als je dat kunt tenminste.....als je weer niet in je ontkennings-fase zit tenminste

Ten eerste, als je goed leest, Martin is het meestal niet met mij eens. Het gaat om de muziek, niet om de inhoud.
Berichten van mensen van wie elk bericht (sinds die ene dag dat je flipte enkele maanden geleden) alleen en uitsluitend gericht is om af te kraken (persoonlijk of per onderwerp), daar kan je niet van mij verwachten dat ik die berichten/persoon serieus opvat.

Beter gezegd je mag het wel verwachten, maar daar blijft het dan ook bij...:-).

Elk ander die gewoon normaal schrijft ook al is hij/zij het niet met mij eens, geen enkel probleem mee. Misschien een discussie, maar I thought that was the whole idea...:-).
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Mon Sep 19, 2005 4:40 pm

Laat ik het je dan duidelijker toe schrijven:

Als je eens een topic opend over jou denkwijze tegen de regering..oke..niks mis mee....en een boel mensen hebben daaraan mee gedaan.

Maar jij bent nu al maanden lang aan het zeiken over de regering hier op het forum....en als het niet gaat in een door jou geopend topic dan kom je wel bij een ander topic net zo lang draaien tot ook dat topic verzand in dat oeverloos gezeik tegen de regering,en wat er allemaal wel niet mis is gegaan met jou geloofsbroeders.....en na maanden lang iedere keer weer dat zelfde gezeik te moeten tegenkomen hier op het forum komt het mij in ieder geval mijlenver m'n strot uit.Image..kom eens een keer met wat nieuws man!...vertel eens een keer wat leuks voor de verandering!...maar nee,je moet maar blijven zeiken over de regering in welke vorm dan ook.Image :evil:

Velen hebben je al tussen de regels laten weten dat je eens om moet met je roer...maar je plaat voor je kop is zo dik dat je enkel graag jezelf hoort kwijlen over de regering........en ik ben het meer dan zat om elke keer maar weer dat oeverloze geziek van je te moeten tegenkomen hier....iemand schreef het je al hier....shape up..or get lost....en daar sta ik in ieder geval vierkant achter......de maat is meer dan vol...maanden het zelfde geziek is wel genoeg op deze vrolijke site.

Is het je dan nu wel duidelijk dan...of snap je het weer niet :twisted: en reageer eens na je leeftijd en niet elke keer dat domme zinnetje dat niemand het hoeft te lezen,of dat ik om sterkere pillen moet vragen..behoorlijk puberaal....het moet gewoon eens stoppen voor 'n tijdje dat gezeik...wees een vent en stap naar de regering maar niet hier maanden komen zeiken..daar is deze site niet voor in het leven geroepen....blijf anders onder je gelijkdenkende met je gezeik....nu wel duidelijk beschreven dan?

--Hans.
Hans & Malie
Team Member

Postby DBI » Mon Sep 19, 2005 4:57 pm

Last edited by DBI on Wed Feb 08, 2006 9:40 pm, edited 1 time in total.
DBI
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Mon Sep 19, 2005 5:08 pm

Mooi koppel ja.....jarenlang van genoten :wink:

--Hans.
Hans & Malie
Team Member

Postby E.T. » Mon Sep 19, 2005 5:09 pm

Hans & Malie wrote:Maar jij bent nu al maanden lang aan het zeiken over de regering hier op het forum....

Hmm, da's interessant, want afgezien van de topic die ik van de week opende, kan ik me niet herinneren een topic waar over dan ook geopend te hebben de (ongeveer) 2-3 weken daar voor...

Hoe dan ook, een tijdje geleden verzocht de admin hier om dit soort discussies een een beetje achterwege te houden. Aangezien ik het met hem eens was reageerde ik niet, maar jij schrijf daar dat als hier nou eenmaal een 'politiek' forum is, dat zo moet werken (niet je exacte woorden, maar het idee was duidelijk). Nu niet alle berichten in jouw politieke straatje passen, is dat plotseling veranderd?

Anyway wat mij betreft, als ik iets interessant vind om er een topic te openen, zal ik dat doen beste Hans, of jij het daar nou wel of niet mee eens bent, zolang het niet tegenstrijdig is met forum's regels. It's as simple as that.

en als het niet gaat in een door jou geopend topic dan kom je wel bij een ander topic

Nogmaals interessant, want tot enkele dagen geleden is het hier een tijdje stil over geweest, tot iemand een eeuwen oude thread weer te voorschijn haalde.

Anyway, ik begrijp niet precies wat je wilt. Ja, ik begrijp het Nederlands wel, maar de rest niet. Ik heb je profile niet gelezen maar weet bijna met 100% zekerheid dat je mijn vader niet bent, noch mijn grootvader, geen leraar van me, en ook niet mijn oude broer. Hoe je dan aan het recht komt om mij te vertellen wat ik wel of niet mag doen, mag Joost weten. Ik weet het in ieder geval niet...:-).

Velen hebben je al tussen de regels laten weten dat je eens om moet met je roer...

As far as I know liggen de getalen voor en tegen de deportatie (en dus ook voor en tegen de regering) ongeveer gelijk, maar dat is niet echt van belang. Als je echt denkt dat ik mijn berichten plaats volgens wat men graag wil horen, sorry, that's not my style. Mijn opinie veranderd niet naar aanleiding van de vraag of het men bevalt of niet, c'est la vie...:-). Hij kan veranderen volgens standpunten van een ander. Men kan nieuwe dingen leren van elkaar, andere opinies horen, en op die manier ook van mening veranderen (is mij persoonlijk al ettelijke keren gebeurd hier op het forum). Maar mijn opinie veranderen alleen omdat er mensen zijn die hem liever niet horen? Think again buddy. Ik ben Netanyahu niet..:-).

maanden het zelfde geziek is wel genoeg op deze vrolijke site.

Ik zou je vriendelijk willen voorstellen je eigen berichten tegen mij de laatste maanden eens na te gaan.
Je zal ontdekken dat het allemaal normaal en respectfull werkte, ook al waren we het niet altijd eens, tot die ene dag dat je flipte (had iets met Siempie en religie te maken, niet eens met politiek als ik me goed herinner). Ok, sinds dien ben jij een beetje geflipt als het over mij gaat. Kan gebeuren, maar geen reden voor mij om opeens anders te gaan nadenken, sorry...:-).

niet elke keer dat domme zinnetje dat niemand het hoeft te lezen.....

Tja, that's just the way it is. Honestly, het valt me een beetje van je tegen. Dat je geflipt wil zijn met mijn berichten, prima, kan gebeuren as I said. Maar sla ze dan verdorie gewoon over. Waarom jezelf zo irriteren?? Flink mazochistisch hoor, als je het mij vraagt. Er was een persoon wiens berichten mij irriteerden, dus ik sloeg ze over. En voilla, rust en vrede tussen de mensen, verder geen serieuze problemen, en iedereen leefde nog lang en gelukkig.
Wil jij dat niet doen? Jouw zaak man. If you can't stand the heat, get out of the kitchen. Oftewel: wil je het niet lezen, lees het dan niet. Als je besluit dat wel te doen, klaag dan niet dat dat je besluit was. Staat nogal stom als je het mij vraagt...:-).

..daar is deze site niet voor in het leven geroepen....blijf anders onder je gelijkdenkende met je gezeik....nu wel duidelijk beschreven dan?

--Hans.

Hmm, who died and made you G-d?
Last I checked, ben jij G-d noch admin van deze site. Als ik iets tegen de regels zoals deze bepaald zijn doe, let me know. Otherwise, just get a life...
E.T.
Veteran
Veteran

Postby martin » Mon Sep 19, 2005 5:27 pm

he gents, houd je eens een beetje in!!! Wat een taal zeg. Is nergens voor nodig. wat mij betreft openen jullie even een aparte subsite waarop jullie je persoonlijke vete uitvechten. hou het gewoon bij de topics please dan blijft het voor iedereen interessant.
martin
Veteran
Veteran

Return to Politiek Israel