Proces werkvergunning

Schrijf hier je vragen en ervaringen over/met visa's of een tijdelijke verblijfsvergunning (temporary residence permit), werkvergunningen (working permit) en Aliyah. Alles wat je zou willen delen/weten over het Aliyah maken, naar Israel verhuizen en "Oleh Chadash (Olim Chadashim)"worden.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Postby nienke » Sat Oct 13, 2007 6:19 pm

Hoi! gefeliciteerd eefke! T zal een hele opluchting zijn..
ik meld me wel bij je als er problemen zijn over 2 weken... :lol:
nienke
Veteran
Veteran

6 maanden

Postby Eefke » Sat Oct 13, 2007 6:51 pm

Nu 6 maanden over 5 maanden kan ik opgaan voor een jaar enz.

Waarom, zo werkt dat in Jeruzalem althans dat gaf zij aan. Was allang blij dat ik er direct mee naar buiten liep dus ga de volgende keer gewoon voor het jaar!!
Eefke
Veteran
Veteran

Re: Werkvergunning

Postby kuifje » Fri Nov 23, 2007 8:41 am

[quote="Eefke"]Hé Peter, ben je al verder gekomen??
Ik scroll me nml ook iedere keer suf naar het vinden van info over het verkrijgen van een werkvergunning en visum. Maar ik heb inmiddels een lijstje van de benodigdheden voor een visum en werkvergunning indien je een relatie hebt met een Israelische:
* Bewijs van goed gedrag (met apostile van de rechtbank!!!!!!!!!!!). Je moet eerst naar de den haag naar de israelische ambassade met een formulier dat je kan downloaden van de gemeente waar je woont meestal of van justitie website. Daarna het getekende papier naar je gemeente brengen en dan sturen zij het op.

misschien interessant om hier nog een kleine aanvulling op te geven. Tegenwoordig moet je voor de aanvraag verklaring van goed gedrag, een reden geven waarvoor je die nodig hebt. In geval van visa, zul je dus richting Den Haag moeten, om dit formulier in te laten vullen. Indien je werkzaam bent in Nederland, zou je het ook via je werkgever kunnen doen, en kun je de reis naar Den Haag besparen. Naast de werkgever zijn er meerdere mogelijkheden, die worden aangegeven op het formulier wat via internet is te downloaden.
kuifje
Veteran
Veteran

Postby fatamorgana » Tue Nov 27, 2007 1:39 pm

Wel ee hele goede, was ik nog vergeten. Bij de ambassade in Den Haag is het net klein Israel. Strenge controle, veel te kleine ruimte en een hele lange wachttijd (ik moest er 2 en een half uur wachten)
gr Peter
A good politician is quite as unthinkable as an honest burglar.
fatamorgana
Veteran
Veteran

Re: Werkvergunning

Postby Di » Tue Apr 28, 2009 2:55 pm

Eefke wrote:Hé Peter, ben je al verder gekomen??
Ik scroll me nml ook iedere keer suf naar het vinden van info over het verkrijgen van een werkvergunning en visum. Maar ik heb inmiddels een lijstje van de benodigdheden voor een visum en werkvergunning indien je een relatie hebt met een Israelische:
* Bewijs van goed gedrag (met apostile van de rechtbank!!!!!!!!!!!). Je moet eerst naar de den haag naar de israelische ambassade met een formulier dat je kan downloaden van de gemeente waar je woont meestal of van justitie website. Daarna het getekende papier naar je gemeente brengen en dan sturen zij het op.
* Geboorte uitreksel (met apostile)
* bewijs dat je niet getrouwd bent (voor de zekerheid ook met apostile, maar ik denk niet dat dat perse hoeft)
* Telefoonrekeningen met bewijs van bellen naar israel.
* foto's van jullie samen
* brieven van familie, vrienden met verhaal hoe jullie elkaar hebben ontmoet blabla.
* salarisstrookjes van je vriendin of kunnen aantonen dat haar familie welvermogend is jou te onderhouden als je geen baan hebt!!
* kopie paspoort

Voor sommige dingen moet je dus terug naar NL of het iemand in NL laten regelen. Misschien wist je dit allemaal al en zo niet dan bij deze.

Groetjes Eefke

Hey Eefke en everyone,

Het is weer even geleden. Ik heb een zeer algemene vraag omtrent de werkvergunning en de visum. Als ik het goed begrijp moet je niet getrouwd zijn om deze twee zaken te kunnen bekomen? (en ik spreek uiteraard uit het standpunt van niet-joodse). Een relatie hebben met iemand in Israel en een aantal zaken kunnen aantonen zou in feite genoeg moeten zijn?

Ik wou twee jaar geleden reeds de stap maken om naar Israel te verhuizen maar ik moet toegeven dat ik toen niet voldoende durf had om de stap te zetten (en dan spreek ik vooral over het lange proces, financiële zekerheid, enz...). Ik ben net terug van 3 weken Israel en door allerlei prive omstandigheden ben ik er nu 500% klaar voor :) .
Ik weet dat een heleboel mensen niet akkoord zijn met wat ik hier nu schrijf maar ik heb een heel goede vriend die homo is en me aangeboden heeft om me te helpen wat de papieren betreft (hij sprak van trouwen om de nodige papieren te verkrijgen maar dat zie ik niet zitten), dus als een vaste relatie hebben voldoende kan zijn (dit kunnen we 'bewijzen' aangezien we elkaar reeds 10 jaar kennen en onze families elkaar ook kennen).... wel dan wil ik het erop wagen. Ik wil niets liever dan naar Israel verhuizen, al mn vrienden zijn daar en het voelt meer als thuis aan dan België.

De werkvergunning en het visum dat je op deze manier kan verkrijgen, voor hoe lang is dit geldig?

Ik heb heel lang niet meer op het forum geweest dus ik ga uiteraard hier nog enkele dagen, weken (kortom vele uurtjes) zoet zijn met alle post hieromtrent te lezen maar ja misschien dat iemand me wel even al dit kort antwoord kan geven :D

Thanks
Di
Di
Veteran
Veteran

Re: Proces werkvergunning

Postby Di » Thu Apr 30, 2009 1:03 pm

Hi,

kan iemand me even confirmeren of wat ik eerder schreef inderdaad klopt? (dat een vaste relatie die je kan bewijzen voldoende is voor het aanvragen van een werkvergunning en visa en dat je dus niet getrouwd hoeft te zijn?)

Di
Veteran
Veteran

Re: Proces werkvergunning

Postby fatamorgana » Wed May 06, 2009 9:34 pm

Voor mij is het genoeg. Je hoeft dus niet Joods of getrouwd te zijn.

Gr Peter
A good politician is quite as unthinkable as an honest burglar.
fatamorgana
Veteran
Veteran

Previous

Return to Visa, Aliyah & Werkvergunningen