Welke documenten?

Schrijf hier je vragen en ervaringen over/met visa's of een tijdelijke verblijfsvergunning (temporary residence permit), werkvergunningen (working permit) en Aliyah. Alles wat je zou willen delen/weten over het Aliyah maken, naar Israel verhuizen en "Oleh Chadash (Olim Chadashim)"worden.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Welke documenten?

Postby gerrit_be » Wed Jun 11, 2008 9:40 pm

Na mijn sollicitatie in Eilat kreeg ik het langverwachte resultaat... Men wil me graag de baan aanbieden maar wil dat ik zelf het werkvisum aanvraag. Nu heb ik al de ambassade gebeld en die beweren net dat het hotel de aanvraag moet doen, hetgeen haaks staat op de uitspraak van het hotel zelf.

Nu heb ik het hotel gebeld en zij lijken bereid enige moeite te doen, doch ik moet min of meer zelf uitzoeken hoe het precies werkt en dan pas willen zij de documenten bezorgen die nodig zijn.

Ik heb op mfa.gov.il reeds een formulier voor een visumaanvraag gevonden maar dit is iets dat ik volledig zelf moet invullen. Daarnaast neem ik aan dat het hotel zelf een document invullen moet, maar zulk formulier kan ik nergens op die site vinden (en ik zou niet weten op welke site ik elders zo een formulier kan vinden dan op de website van het ministerie zelf). Weet iemand waar dit formulier te vinden is?
En welke documenten moeten nog bezorgd worden voor een succesvolle visumaanvraag? Paspoort-kopie, recente pasfoto,... ??
gerrit_be
Veteran
Veteran

Postby nienke » Thu Jun 12, 2008 1:36 pm

Ik zou je aanraden om even de zoekfunctie te gebruiken van dit forum, er is een topic waarin een lijst is gemaakt van alle zaken die nodig zijn voor een visum aanvraag. Volgens mij was dit wel wat men verzamelde bij visumaanvraag op basis van relatie, wat volgens mij iets makkelijker is dan een visumaanvraag zonder israelische relatie en niet joods.
nienke
Veteran
Veteran

Return to Visa, Aliyah & Werkvergunningen