Verklaring ministerie v. onderwijs Ulpan Gordon

Schrijf hier je vragen en ervaringen over/met visa's of een tijdelijke verblijfsvergunning (temporary residence permit), werkvergunningen (working permit) en Aliyah. Alles wat je zou willen delen/weten over het Aliyah maken, naar Israel verhuizen en "Oleh Chadash (Olim Chadashim)"worden.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Verklaring ministerie v. onderwijs Ulpan Gordon

Postby Erika » Thu Jul 31, 2008 1:37 pm

Om mijn studentenvisum aanvraag in behandeling te kunnen nemen vraagt de IL ambassade in Den Haag om een verklaring waarin staat dat Ulpan Gordon erkend wordt door het ministerie van onderwijs in Israël.

Ik zal maar niet beginnen over de logica hiervan, want ze kennen Gordon zelf en met een beetje research weet je direct dat dit het geval is (hetzij een telefoontje naar het ministerie of op internet kijken en zien dat Gordon in het programma van de Jewish Agency voor olim erkend wordt..etc) maar goed ze blijven volhouden dat ik deze verklaring moet hebben.
De mensen van Ulpan Gordon zijn niet bepaald bereid (''dit hebben we niet'' - ''de manager is op vakantie'' etc) het ministerie van onderwijs kan ik op geen enkel nummer bereiken, de Jewish Agency zou dit checken en mij eergisteren terugbellen..nooit iets van gehoord.
Welkom in de wereld van de Israelische bureaucratie inderdaad, kan ik mee leven, maar ik heb deze verklaring wel gewoon nodig, anders moet ik met een toeristenvisum gaan en daar heb ik echt geen zin in.

Wie o wie weet waar ik deze op korte termijn kan krijgen??

Alvast bedankt
:D
Erika
Veteran
Veteran

Postby DBI » Thu Jul 31, 2008 4:41 pm

Ik heb net even gebeld met de Ulpan.
Behulpzaam ( en begrijpelijk ) is anders, moet ik zeggen. Hebreeuws was niet bepaald de moedertaal van die mevrouw, maar goed. Ze begon een heel verhaal over toeristen die soms wel en soms niet in de klassen van de ulpan die onder het ministerie van onderwijs vallen worden toegelaten. Ik vroeg haar of de ulpan een bewijs van erkenning heeft ( dat moet haast wel ) en of daarvan misschien een kopie of zo gefaxt zou kunnen worden, ze wist het niet echt en zei me dat ik het beste zondag terug kan bellen, dan is de menahelet ( directrice ) er, die weet meer dan zij. Hopelijk verstaat en spreekt die menahelet ook beter Hebreeuws. Volgens deze website http://www.tel-aviv.gov.il/Hebrew/Educa ... enters.asp heet ze Miri Cohen, ik heb goede hoop dat zij werkelijk meer weet dan de mevrouw met wie ik zojuist belde.
DBI
Veteran
Veteran

Postby Erika » Thu Jul 31, 2008 7:06 pm

Bert, hartelijk dank voor je hulp!
Ik heb je een mail gestuurd. Een vriendin van mij gaat zondag weer even met de Ulpan bellen en hopelijk krijgen ze het dan voor elkaar, want dit lijkt me niet zoiets erg moeilijks, maar dat maken ze er wel van.

Houd jullie op de hoogte.. :)
Erika
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Sun Aug 03, 2008 4:37 pm

Erika,
Hierbij het antwoord van het ministerie van onderwijs. Als het je helpt, geef dan je mail per prive, dan forward ik hem gewoon (duidelijk uit het mail adres van de sender dat het van het ministerie komt). Als het niet genoeg is, schrijf die Riva dan direct naar deze mail (in gevolg op het antwoord was ze mij stuurde...etc):

שלום רב,

אולפן גורדון בת-א הוא אולפן המופעל על ידי עיריית תל אביב בפיקוח האגף לחינוך מבוגרים שבמשרד החינוך.

אם תבהיר לי את הסיבות הביורוקרטיות אוכל להנפיק אישור מתאים.

בברכה,

ריבה אביעד

האג, חינוך מבוגרים

Afkomstig van: rivaav@education.gov.il
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Erika » Mon Aug 04, 2008 2:13 pm

E.T. heb je een PM gestuurd.
Erika
Veteran
Veteran