B1 visa, nieuwe vriendin...en nu???

Schrijf hier je vragen en ervaringen over/met visa's of een tijdelijke verblijfsvergunning (temporary residence permit), werkvergunningen (working permit) en Aliyah. Alles wat je zou willen delen/weten over het Aliyah maken, naar Israel verhuizen en "Oleh Chadash (Olim Chadashim)"worden.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

B1 visa, nieuwe vriendin...en nu???

Postby gianna68 » Wed Sep 17, 2008 11:46 am

hallo allemaal,

Ik heb, mede dankzij mijn ex-vriendin, een B1 kunnen bemachtigen, maar....
De relatie is op de klippen gelopen, en oorspronkelijk dien je dat te melden bij de Misrad, zodat zij je b1 weer intrekken (omdat je er dan geen recht meer op hebt).

Aangezien ik dat niet wil, en ik op dit moment weer een nieuwe vriendin heb, wil ik graag weten of er een manier is om toch te kunnen blijven.

Het niet melden van het uit elkaar gaan bij de Misrad is strafbaar en zal deportatie opleveren.
Dat wil niemand natuurlijk, maar hoe kan ik er voor zorgen dat mijn nieuwe vriendin aan mij gekoppeld wordt in het systeem van de Misrad, zonder dat ik mijn B1 kwijt raak?

Iemand hier ervaring mee?

Dank je wel.
gianna68
Active Member

Postby fatamorgana » Thu Sep 25, 2008 11:41 am

Is er dan niemand die hier wat van af weet?

Gr Peter
A good politician is quite as unthinkable as an honest burglar.
fatamorgana
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Thu Sep 25, 2008 5:44 pm

fatamorgana wrote:Is er dan niemand die hier wat van af weet?

Gr Peter

Persoonlijk wellicht niet...dat is te hopen tenminste ...ik heb er hier nog niks over gelezen wat te doen als een relatie stukloopt met zo'n B1....wellicht gaat men dan terug?
In ieder geval?..is er toch geen beter adres voor zulke vragen dan MP..want wellicht is er verschil in geval tot geval en kan een goed gemeend advies niet werken in zijn geval ?.....of langst en social werker gaan en de zaak voorleggen...dat die dan informeerd met de specifieke feiten van dit geval bij de PM....
Succes in ieder geval en laat,en dat vraag ik altijd maar met weining succes,even weten hoe en wat zodat het in het archief staat voor een volgende met dit probleem [ wat we niet mogen hopen ]

~ Hans ~
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby elia » Fri Sep 26, 2008 7:11 pm

ik zou gaan informeren bij misrad hapniem??

enne deporteren....lekker woord :P
elia
Veteran
Veteran

Return to Visa, Aliyah & Werkvergunningen