--

Schrijf hier je vragen en ervaringen over/met visa's of een tijdelijke verblijfsvergunning (temporary residence permit), werkvergunningen (working permit) en Aliyah. Alles wat je zou willen delen/weten over het Aliyah maken, naar Israel verhuizen en "Oleh Chadash (Olim Chadashim)"worden.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

--

Postby pittoresk » Mon Jul 20, 2009 11:07 am

---
Last edited by pittoresk on Tue Jul 13, 2010 11:47 am, edited 1 time in total.
pittoresk
Active Member

Re: Wonen in israel als 20 jarig meisje.

Postby Hans & Malie » Mon Jul 20, 2009 1:45 pm

Je kunt op Aliya komen als je Joods bent..dat lijkt mij de meest voor de hand liggende mogelijkheid...daarvoor neem je even kontakt met
http://www.jewishagency.org/JewishAgency/English/Home

Als ik me niet vergis hebben zij [nog ] een kantoor[tje] in Amstelveen op een galerij boven een winkelcentrum.

Of je gaat langst de Ambassade van de staat Israel in Den-Haag http://thehague.mfa.gov.il/mfm/web/main ... sionID=82&

Ik denk dat zij het beste je met jou specifieke vragen kunnen helpen.
Hier op de site zijn vele leden...maar nog meer verschillende redenen voor het komen naar Israel..het zal dus een puzzel worden om dat allemaal op jou specifieke situatie te plakken...best is dus de instanties even te raadplegen :wink:

Laat in ieder geval wel even weten hoe het afgelopen is zodat we ook jou " geval " aan het archief kunnen toevoegen voor de volgende... :mrgreen:

Succes
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Re: Wonen in israel als 20 jarig meisje.

Postby pittoresk » Wed Jul 22, 2009 5:56 pm

Dankjullie wel voor de reacties! Hier heb ik zeker wat aan.
Ik denk dat ik naar die organisatie ga in Amstelveen voor wat meer informatie aangezien een ander meisje me deze tip ook al gegeven had.

Bedankt!
pittoresk
Active Member

Return to Visa, Aliyah & Werkvergunningen