Vraag: Welke sectoren kan je in werken met een werkvisum?

Schrijf hier je vragen en ervaringen over/met visa's of een tijdelijke verblijfsvergunning (temporary residence permit), werkvergunningen (working permit) en Aliyah. Alles wat je zou willen delen/weten over het Aliyah maken, naar Israel verhuizen en "Oleh Chadash (Olim Chadashim)"worden.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Vraag: Welke sectoren kan je in werken met een werkvisum?

Postby Maikel » Mon Feb 07, 2011 6:11 pm

Hallo,

Ik heb al een tijd een Israëlische vriendin, en zou nu erg graag voor ongeveer een half jaar tot een jaar in Israël willen wonen en werken. Mijn vraag is echter of ik met een B1 werk visum in de marketing of financiële dienstverlening mag werken.
Ik heb van de website van de Israëlische overheid begrepen dat je met een migranten visum alleen in de volgende sectoren kan werken: Nursing care, Agriculture, Construction, Welding and industrial professions, Hotel work, Ethnic cookery. Nu weet ik niet of een migranten visum hetzelfde is als een B1 werk visum.

Kan iemand mij hier misschien een antwoord op geven? Heb deze site al aardig doorzocht maar hier kom ik niet helemaal uit. Ik heb hieronder nog enkele aanvullende zaken vermeld die van belang kunnen zijn. In ieder geval hartsikke bedankt.

Maikel

Enkele aanvullende zaken:

- Leeftijd 21 jaar.
- Ben tegen de tijd dat ik in Israel aankom net afgestudeerd met mijn Bachelor International Business.
- Beschik over voldoende, foto's, telefoonrekeingen, e-mails, verklaringen etc, wat als bewijs kan gelden voor mijn relatie.
Maikel
Newby

Re: Vraag: Welke sectoren kan je in werken met een werkvisum?

Postby Noortja » Tue Feb 08, 2011 6:06 pm

Hoi Maikel,

Misschien vergis ik me ontzettend maar volgens mij mag je met een werk visum overal aan het werk behalve bij overheidsinstellingen. Misschien kun je je vriendin even vragen om even te bellen met wat instanties? Dat levert je vaak de meest actuele informatie op.

Ik wil je overigens niet ontmoedigen maar hou er rekening mee dat je een werkvisum niet bij aankomst krijgt. Daar moet je zeker een paar maanden op wachten. Als je dus voor 6 maanden komt mag je de helft daarvan werken en het is niet makkelijk om een baan voor een paar maanden te vinden.

Succes,
Noortje
Noortja
Veteran
Veteran

Return to Visa, Aliyah & Werkvergunningen