Werkvergunning, een baan vinden

Schrijf hier je vragen en ervaringen over/met visa's of een tijdelijke verblijfsvergunning (temporary residence permit), werkvergunningen (working permit) en Aliyah. Alles wat je zou willen delen/weten over het Aliyah maken, naar Israel verhuizen en "Oleh Chadash (Olim Chadashim)"worden.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Werkvergunning, een baan vinden

Postby cdenbraanker » Sun Jul 14, 2013 11:33 pm

Ik wil dolgraag naar Israël. Al jaren. En nu is de tijd gekomen. Ik ben nu zo’n 1,5 week druk in de weer met het leggen van connecties, vooral op Linkedin die me verder kunnen helpen aan een baan. Tot nu toe heb ik me bij 7 uitzendbureaus ingeschreven, 4 headhunter bureaus, ik heb op wellicht al wel 25 vacatures gereageerd op diverse niveaus. Van heel veel mensen heb ik heel veel tips gekregen, netwerken schijnt belangrijk te zijn. Ik heb nogal wat open sollicitaties verstuurd.
Belangrijk schijnt het ook te zijn dat je eerst een baan hebt, voordat je in aanmerking komt om met behulp van het bedrijf, het land binnen te komen. Dan wordt het een stuk eenvoudiger.
Maar het is wel heel moeilijk hoor, om een baan te vinden. Ook Israemploy helpt je, maar uiteindelijk moet je het zelf doen.
Mijn zus woont reeds 13 jaar in Israël, is getrouwd met een Israëli, maar met dat gegeven wordt het ook niet eenvoudiger.
Dus start ik maar met eerst 3 maanden vrijwilligerswerk. En dan hoop ik dat ik vanuit Israël mijn verblijf kan verlengen. Als iemand misschien nog tips heeft, ze zijn allemaal welkom. Alvast hartelijk dank.
Carl den Braanker
cdenbraanker
Newby

Re: Werkvergunning, een baan vinden

Postby M Cornelissen » Thu Oct 24, 2013 5:46 pm

Hoi, Ik ben aan het zoeken geweest op internet en bij jullie site uitgekomen.
Erg interessant, compliment. Ik heb een Israelische vriend die in Israel woont.
Nu hebben we plannen dat ik in de toekomst naar Israel verhuis. Ik kom regelmatig in Israel.
Kan iemand mij informatie geven, waar ik moet beginnen om in Israel te kunnen gaan wonen.
Dan bedoel ik met verblijfsvergunning/werkvergunning ect..
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Het valt tegen om informatie te vinden over dit.

Met vriendelijke groet, Mariska Cornelissen
M Cornelissen
Newby

Return to Visa, Aliyah & Werkvergunningen