Financieel adviseur gezocht

Vragen over het zaken doen in en vanuit Israel. Opzetten van een zaak, registratie etc.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Financieel adviseur gezocht

Postby A.J.R. » Sun Oct 08, 2006 2:01 pm

Ik zoek een 'Roe Chesjbon' die zowel de Nederlandse als de Israelische wetgeving kent.

Ik woon in Tel Aviv en moet een eenmanszaak opzetten. Heb Aliya gemaakt, maar heb nog wel de Nederlandse nationaliteit.

Heeft iemand van jullie al eerder met dit bijltje gehakt?

Bij voorbaat dank,

Annet (Annetti@gmail.com)
A.J.R.
Active Member

Re: Financieel adviseur gezocht

Postby E.T. » Sun Oct 08, 2006 2:21 pm

A.J.R. wrote:Ik zoek een 'Roe Chesjbon' die

Alleen klein adviesje. Een 'roe cheshbon' is de hoogste functie op dit gebied in Israel. 9 v.d. 10 keer doet een menahel cheshbonot of een jo'ets mas dit soort dingen even goed, maar voor een veel lagere prijs. Dit geldt zeker voor het oprichten van een zaak, maar even goed voor later de 'shotef' zoals het opmaken en indienen van raporten enz.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby martin » Sun Oct 08, 2006 6:31 pm

A.J.R. wrote:Ik zoek een 'Roe Chesjbon' die zowel de Nederlandse als de Israelische wetgeving kent.

Ik woon in Tel Aviv en moet een eenmanszaak opzetten. Heb Aliya gemaakt, maar heb nog wel de Nederlandse nationaliteit.

Bij voorbaat dank,

hi annet, is geen probleem om hier iets op te zetten. Waarom moet de roe chesjbon ook de nederlandse wetgeving kennen?

Martin
martin
Veteran
Veteran

Postby Guest » Tue Oct 10, 2006 1:02 am

A.J.R. wrote:Ik zoek een 'Roe Chesjbon' die zowel de Nederlandse als de Israelische wetgeving kent.

Bij voorbaat dank,

Niet eerder met dat bijltje gehakt, maar ik weet wel dat Paul Vernooijs een financieel adviseur is, die samenwerkt met Bert Knot. Paul voldoet mogelijk aan je eisen. zie http://dutch-forum.com/forum/viewtopic. ... 7658#17658 en lees verder.

Jim Hasenaar
Guest

Postby A.J.R. » Wed Oct 11, 2006 1:27 pm

Dank jullie wel!

Ik wil iemand die de Nederlandse wetgeving kent omdat 90 procent van mijn werk vanuit NL betaald wordt... vandaar.

Hartelijke groet, Annet
A.J.R.
Active Member

Postby martin » Wed Oct 11, 2006 1:56 pm

A.J.R. wrote:Dank jullie wel!

Ik wil iemand die de Nederlandse wetgeving kent omdat 90 procent van mijn werk vanuit NL betaald wordt... vandaar.

Hartelijke groet, Annet

ok, die ken ik niet. zullen er ook niet veel zijn hier in Israel neem ik aan. Mijn ervaring met accountants hier is dat ze over het algemeen niet ver over de grens kijken.
als je werk vanuit nederland krijgt en hier een eigen zaak hebt, dan kun je gewoon een rekening sturen en bedrijven het geld hier naar toe laten over maken. das geen probleem. Je hoeft dan geen BTW in rekening te brengen.
mbt inkomensbelasting is er een verdrag tussen NL en IL en is het nogal afhankelijk van je omstandigheden of je beter in NL of IL belasting kunt betalen. Aangezien je een bedrijf hier hebt en hier blijkbaar woont is het makkelijker om hier de belastingen te betalen.

anyway, succes!

Martin
martin
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Wed Oct 11, 2006 2:16 pm

martin wrote:
A.J.R. wrote:Dank jullie wel!

Hartelijke groet, Annet

Je hoeft dan geen BTW in rekening te brengen.

Je kunt gewoon toch gebruik maken van " BTW verlegd"?..heb ik altijd gedaan en ging prima...

~ Hans ~
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby martin » Wed Oct 11, 2006 2:28 pm

hoi, geen idee wat BTW verlegd is. het enige wat ik weet is dat als je een rekening stuurt naar het buitenland je geen BTW in rekening hoeft te brengen. geldt overigens ook als je een rekening stuurt naar een bedrijf in Eilat.

Martin
martin
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Wed Oct 11, 2006 3:58 pm

BTW verlegd houd simpelweg in dat je geen BTW in je rekening verwerkt,maar die verlegd naar de opdrachtgever die betalen moet.....

Scheelde altijd een boel zorgen,en de opdrachtgever was er altijd erg blij mee....en soms werdt het reeds vermeld in de akte van aanneming.

~ Hans ~
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Return to Zaken doen in Israel