wegvervoer in israel

Vragen over het zaken doen in en vanuit Israel. Opzetten van een zaak, registratie etc.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

wegvervoer in israel

Postby jan » Sun Oct 30, 2005 11:58 pm

hey ,
zal me even kort voorstellen , ik ben jan en kom uit belgië , ik ben beroepschauffeur en rijd hier in belgië met zeecontainers...
ik ben 21 jaar en heb plannen in men hoofd om als eigenrijder te gaan rijden ...
de reden hier van is , de loonskosten worden zo hoog dat het voor een baas minder intressant word chauffeurs lang te laten werken ....
zo nu wil mijn baas mij de kans geven als eigenrijder te starten , een heel interessant aanbod , ik kan bijna kosteloos beginnen ...
er is enkel , concurentie , sinds de grenzen zijn open gesteld , komen alle oostblokkers hier rijden onder onze prijzen ... het is hier boksen om rond tekomen .

Nu heb ik een meisje leren kennen , die in israel woont , na dagenlang praten op msn , heeft zij mij kunnen overtuigen om er is over natedenken , om naar israel te verhuizen en daar mijn plannen door te zetten ...

nu is mijn vraag kan er iemand mij op weg helpen met informatie over het wegtransport , hoe is het geregeld , zijn de prijzen interessant , wat en hoe met rij en rustijden , rijbewijzen , het invoeren van een vrachtwagen , dealers , wat moet je doen of in handen hebben om een eenmanszaak te kunnen starten in israel , hoe zijn de wegen , in hoeverre is het wegtransport uitgebreid in israel , wat is een interresante markt ( koelvervoer , container , tank ) , enz ....

heb wel een inzicht hier in belgië over het wegtransport , en wat ik zal moeten doen om rondtekomen ...
maar over israel weet ik totaal niets ....

ik hoop dat er mensen zijn die mij een stapje verder kunnen zetten ....

mvg

jan
jan
Newby

Postby Hans & Malie » Mon Oct 31, 2005 8:13 am

Hey,

Ik weet eerlijk gezegd niet of er eigen rijders zijn in Israel of hoe het verder geregeld is in die tak van vervoer.
Wat ik wel kon doen voor je is onderstaande gegevens even opzoeken...klik links boven op Engels....dan naar rechts op Government tools..en klik op contakt the ministries....naar onderen voor die van het transport....

succes...

http://www.mot.gov.il/wps/portal/!ut/p/.cmd/cs/.ce/7_0_A/.s/7_0_PF/_s.7_0_A/7_0_PF

--Hans.
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby astrid1 » Mon Oct 31, 2005 9:04 am

Hoi Jan,

toevallig is mijn schoonpapa de ceo van de grootse vrachtwagenmaatschappij in het noorden van Israel.
Zij vervoeren alleen zeecontainers.
Nou ben ik zelf niet zo erg thuis in dat wereldje maar ik heb wel de indruk dat het hier ook niet makkelijk is hoor.
Daar hebben ze wel eigenrijders maar die krijgen hun opdrachten dan wel weer via hun.
De chauffeurs hier maken ook hele langen dagen en de meeste die ik heb ontmoet zijn constant gestressed.
Over een maand ga ik weer naar mijn lief en zal je vragen voorleggen aan hem.
Gr. Astrid
Destiny is shaped by what we give, not by what we get.
astrid1
Veteran
Veteran

hey

Postby jan » Mon Oct 31, 2005 11:32 pm

dank je voor de informatie , kga morge is een mailtje proberen te sturen ...
heb al rondgehoord in de haven, er zouden een paar bureau's zijn van grote container lijnen , zoals bv. UASC....
ga deze ook is proberen te contacteren ....
zal zoizo nog is eerst op vakantie moeten komen ,
is het waar dat er in israel nog steeds graag bommen worden ontploft....
welke invloed zou dit kunnen hebben op het wegvervoer ....
er is zou een goede klant kunnen zijn , maar tevens ook een gevaarlijke , het amerikaans leger... rijd nu soms ook met containers voor het leger en dit gebeurt onder volkomen discretie , om aanslagen te vermijden...

ben al een beetje verder geraakt , hoop dat ik er uit geraak en dat het in de positieve zin is ...

mvg
jan
jan
Newby

Return to Zaken doen in Israel