Auto uitvoeren

Vragen en informatie over import import & export

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Auto uitvoeren

Postby Salomon » Sun Jan 13, 2008 12:00 pm

Ik overweeg om het land van 'melk en honing' te verlaten. Zou mijn auto die ik hier aangeschaft heb willen meenemen. Is er een mogelijkheid om via Haifa naar Italië te komen per ferry. En dan de auto naar NL te rijden. Heeft hier iemand ervaring mee en of informatie over?
Salomon
Veteran
Veteran

Re: Auto uitvoeren

Postby imklaber » Tue Jan 15, 2008 9:37 pm

Salomon wrote:...... Is er een mogelijkheid om via Haifa naar Italië te komen per ferry. En dan de auto naar NL te rijden. Heeft hier iemand ervaring mee en of informatie over?

Dat heb ik 30 jaar geleden inderdaad gedaan. Maar of dat tegenwoordig nog steeds precies zo gaat? Dat weet ik echt niet.
Mijn ervaring toen was erg positief. 4 leuke dagen op de boot (logisch, samen met toevallig Avi Toledano, de zanger...).
Daarna in één ruk vanuit Venetië naar Keulen gereden.....(11 uur) waar ik vrienden had.
De vraag is echter of het financieel interessant is. Indien de wagen een "paspoort"/tax-free wagen is die na een bepaalde tijd of ingevoerd moest worden of weer uitgevoerd moest worden dan kan het inderdaad voordelig zijn zo'n wagen mee te nemen. Echter een in Israël gekochte wagen met ongeveer 100% "koop belasting" op de CIF waarde + importeur-winst kan toch niet concurreren met een wagen die in Nederland gekocht wordt?
Of wel soms? Is er dan toch iets veranderd in die 30 jaar?
imklaber
Veteran
Veteran

Return to Import & Export