spullen van Nederland naar Israël

Vragen en informatie over import import & export

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Re: spullen van Nederland naar Israël

Postby E.T. » Fri Jun 12, 2009 5:36 am

Hans & Malie wrote:# Hou er rekening mee dat electrische apparaten die je mee neemt aan invoerrechten zijn gehouden [of dat moet inmiddels weer gewijzigd zijn]

Als je op Aliya komt kun je beter een rekensom maken over de apparaten die je wilt invoeren versus de eventuel kosten voor nieuw aankoop met de korting als Oliem.

Als ik me niet vergis kan je die korting van nieuwe aanschaf in Israel omzetten in een ptor van invoer rechten als je het uit het buitenland mee neemt (de korting die je in Israel zou krijgen is ook slechts een ptor van de customs, niet zomaar een korting). Of het dan financieel de moeite waard is om toch vervoer/verzekering te betalen moet even berekend worden, maar wat de tax betreft zou het niks uit moeten maken als het goed is.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Fri Jun 12, 2009 8:18 am

karinvangeffen wrote:Wat is een ptor?

Vrijstelling van iets hoeven te betalen. Een ole chaddash krijgt geen korting zoals je dat aan het eind van het seizoen kent. Hij krijgt een ptor van tax op sommige producten. Oftewel, hij kan dus sommige producten kopen zonder dat hij daar de tax op hoeft te betalen die elk ander in Israel betaald. De hoogte daarvan varieert uiteraard tussen de verschillende producten.

Op de rest van je vragen kunnen anderen hier beter antwoord geven dan ik :-).
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Noortja » Sat Jun 13, 2009 8:37 am

Ik heb 5 grote verhuisdozen dozen verstuurd, zelf ingepakt en aangeleverd bij hun loods op Schiphol. Kan me helaas de naam van het bedrijf niet meer herinneren maar vond ze nadat ik een aantal offertes via Internet had aangevraagd. Bij mij ging het om foto's, boeken, cd's, kleding en wat persoonlijke spulletjes.

Bestek mag overigens wel in je koffer hoor, niet als handbagage. Uit pure nieuwsgierigheid, waarom wil je bestek meenemen?
Noortja
Veteran
Veteran

Postby Noortja » Sun Jun 14, 2009 6:05 pm

Kan me best voorstellen dat iemand erg gehecht is aan zijn of haar bestek hoor :D

Ik heb mijn spullen opgestuurd omdat ik vrienden en familie niet wil vragen van alles voor me mee te slepen (boeken, foto's, cd's best zwaar) en ik ook gewoon zo snel mogelijk mijn eigen dingen om me heen wilde om me thuis te voelen. Eigenlijk heb ik destijds niet eens een andere optie overwogen nu ik er over nadenk. Het is de 2e keer dat ik naar een ander land verhuis en beide keren een paar dozen laten verschepen. Herinner me ook nog goed hoe lekker het was om de dozen op te maken en alles een plekje te geven! :D
Noortja
Veteran
Veteran

Postby buba » Wed Jun 24, 2009 7:55 am

Hans & Malie

Een ding vraag ik mezelf altijd weer af als ik lees dat de meeste altijd nog [voorlopig] met 1 voetje in Holland willen blijven....het lijkt mij persoonlijk dat je dan niet zo'n vertrouwen hebt in je liefde?.

Ook ik vraag mezelf altijd weer af....zou Hans dan wel zijn Nederlandse paspoort hebben ingeleverd?
buba
Veteran
Veteran

Postby Noortja » Wed Jun 24, 2009 10:00 am

buba wrote:Hans & Malie

Een ding vraag ik mezelf altijd weer af als ik lees dat de meeste altijd nog [voorlopig] met 1 voetje in Holland willen blijven....het lijkt mij persoonlijk dat je dan niet zo'n vertrouwen hebt in je liefde?.

Ook ik vraag mezelf altijd weer af....zou Hans dan wel zijn Nederlandse paspoort hebben ingeleverd?

:mrgreen:

Maar als reactie op Hans' opmerking/vraag... het kan ook zijn dat je een voetje in NL aan de grond wilt houden omdat de kans bestaat dat je op een dag met je geliefde terug wilt. In ieder geval heeft mijn voetje in NL helemaal niets te maken met gebrek aan vertrouwen in mijn relatie, integendeel! :) Ennuh, wat is er eigenlijk mis met mensen die niet onmiddellijk hun schepen achter zich willen verbranden? Zegt volgens mij niets over vertrouwen in de liefde hoor, maar correct me if I'm wrong...
Noortja
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Wed Jun 24, 2009 11:27 am

Hans & Malie wrote:
* Hans heeft derhalve alle " voordelen " ondervonden van een Oleh Gadsh kompleet met het TZ van een Holh Gadsh om nieuwe zaken Blauw - Wit te kopen....al kan dat volgens ET niet want:

* Hans is niet Joods.

Zou Hans het erg vinden om namens Hans te praten en niet namens anderen die daar geen prijs op stellen (en echt zelf wel kunnen schrijven wat zij denken/vinden als zij dat juist zouden achten)?

En als Hans dan al een keer iets van een ander schrijft, zou Hans dan zo vriendelijk willen zijn tenminste in de buurt van de werkelijke woorden & bedoeling van diegene te komen en geen dingen schrijven die diegene nooit van zijn leven gezegd heeft?

Dank bij voorbaat, voor Hans.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Wed Jun 24, 2009 1:15 pm

Hans & Malie wrote:Destijds heb je er een hele discussie over gemaakt toen je las dat ik op Aliya kwam...

Wist niet eens dat ik je kende voor je op aliya kwam.

want dat kon niet volgens jou een goy op Aliya [ondanks de bewijzen in hand]...

Nooit van mijn leven zoiets idioots gezegd (al was het al omdat de wet dat niet Joden op aliya kunnen komen 19 jaar ouder is dan ik ben :mrgreen:).

Wat ik wel geschreven heb, is dat wat het Jodendom betreft een goy niet op aliya kan komen.

Het woord aliya komt van 'hoger op' komen, 'omhoog' gaan. Het doelt op het feit dat de aarde in Israel heilige grond is voor de Joden, en de grond in Nederland niet. Een Jood die dus verhuisd van Nederland naar Israel, ole, gaat omhoog (in kdusha). For better or worse, een niet Jood nou eenmaal niet.

Dit heeft geen klap te maken met het bekende 'op aliya komen' van de staat Israel, en dat dat onmogelijk zou zijn heb ik nergens en nooit beweerd.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby frodo huijgen » Mon Jun 29, 2009 12:58 pm

hallo,
Verreweg het goodkoopste is om je spullen met de boot te laten gaan (hebben wij ook laten doen afgelopen zomer.
de website is www.hfb.nl onze contact persoon was Peter Hordijk

succes met de verhuizing
frodo
frodo huijgen
Newby

Postby nienke » Thu Jul 21, 2011 10:47 am

Dit keer gaat het niet om het verschepen van spullen naar maar uit Israel.
Iemand daar ervaring mee en/of bedrijf kent of van gehoord heeft?
Dank!
nienke
Veteran
Veteran

Postby buba » Thu Jul 21, 2011 2:19 pm

Weinig ervaring mee, maar neem aan dat het vervoer niet de hoofdprijs kost. Zou het eerder benauwd krijgen van de belasting die je in Nederland mag aftikken. De ervaring leert dat het vaak verstandig is om alleen persoonlijke spullen mee te nemen en de rest gewoon weer nieuw te kopen.
buba
Veteran
Veteran

Postby nienke » Thu Jul 21, 2011 2:45 pm

Daar heb je een punt in en we hebben hier veel over gerekend. De waarde van de spullen die we terug willen sturen is erg laag, haast geen elektronika wat de belasting niet hoog maakt. Waarom sturen we ze dan toch op zou je zeggen. Omdat in een keer alles opnieuw kopen hoogtwaarschijnlijk nog duurder is, en er dingen zijn met emotionele waarde, die niet in het vliegtuig passen. Mijn ervaring met de vorige keer is, dat het startbedrag het hoogste is, en dat een kub meer of meer niet de kosten zijn, dus dan maar het merendeel opsturen, ipv alleen de dingen met emotionele waarde.
nienke
Veteran
Veteran

Postby DCM » Thu Jul 21, 2011 4:58 pm

gaat het om (terug) sturen van goederen of re-migreren naar Nederland?

als het om terug sturen gaat dat is het import in nederland en kan er belasting (19% BTW) geheven worden. weet niet hoe dat nu precies gaan doen. Waarschijnlijk gaat dit op basis van je eigen waarde inschatting oid. in geval van een auto gaat het mogelijk over serieuze bedragen en heb je naast BTW ook BPM.

Met remigreren is het allemaal verhuisboedel en kan je gewoon alles zonder verdere kosten meenemen (in geval van auto moet die langer dan een half jaar in je bezit zijn en uitgaande dat je officieel uit Nederland uitgeschreven bent).

waarschijnlijk kan een (Nederlands) verhuis bedrijf je hierbij beter voorlichten wat de kosten van verscheping en mogelijke importheffing/btw is.
DCM
Active Member

Postby straatje » Fri Jul 22, 2011 1:43 pm

hier vind je een antwoord op ieder scenario

http://www.douane.nl/particulier/verhui ... ls-02.html

bellen kan ook
straatje
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sat Jul 23, 2011 7:22 pm

Oude , niet ter zaken doende , postings van mezelf verwijderd....vandaar de wat vreemde quote's her en der..... :mrgreen:
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby nienke » Sun Jul 24, 2011 10:44 am

@DCM dank voor je antwoord. Het gaat inderdaad om remigratie...dus als het werkelijk zo is dat het dan als verhuisboedel wordt gezien zou dat erg mooi zijn..

@straatje dank voor de link!
nienke
Veteran
Veteran

Return to Import & Export