Haring importeren

Vragen en informatie over import import & export

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Haring importeren

Postby Guest » Sat May 15, 2004 12:24 am

Ik heb het idee dat het lukratief kan zijn op grote schaal gekaakte en/of ongekaakte haring te importeren. Heeft iemand ervaring of kan iemand mij wat tips geven hoe om dat in te voeren en welke weg "te bewandelen". Ook betreffende het verkrijgen van het voldoen aan de kosher wetten.

Bij voorbaad mijn dank, Jim Hasenaar.
Guest

Re: Haring importeren

Postby Kachol Lavan » Sat May 15, 2004 9:09 pm

hasenaar wrote:Ik heb het idee dat het lukratief kan zijn op grote schaal gekaakte en/of ongekaakte haring te importeren. Heeft iemand ervaring of kan iemand mij wat tips geven hoe om dat in te voeren en welke weg "te bewandelen". Ook betreffende het verkrijgen van het voldoen aan de kosher wetten.

Bij voorbaad mijn dank, Jim Hasenaar.

De eigenaresse van Beatrice.nl in Tel Aviv heeft daar veel ervaring mee. Ze heeft al ontelbare producten voor invoer uit nederland vrijgekregen.
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

reactie via mijn prive email

Postby Guest » Fri May 21, 2004 8:16 am

Voor ons soort produkten is een eenvoudige kosher verklaring van het Rabbinaat voldoende maar ik vrees dat je met vis daar niet mee wegkomt. Dit houdt in dat de productie/verpakken moet geschieden onder toezicht van het rabbinaat. Hiertoe moet de producent/exporteur (dus niet de importeur) een certificaat aanvragen, waarna een rabbi een audit komt houden en in sommige gevallen ook vereist dat wanneer het product voor Israel wordt verwerkt ook een rabbi aanwezig is. Naast een éénmalig bedrag was het gebruikelijk dat het rabbinaat nog eens 10 % van de exportwaarde vorderde voor haar diensten, overigens zet de exporteur dit eenvoudig op zijn prijs.

Ik heb kort op internet gekeken maar kom momenteel niet veel verder. Wij hadden in het verleden telefonisch kontakt met het rabbinaat in Amsterdam:
Secretariaat:
Jacob Soetendorpstraat 8
1079 RM Amsterdam
telefoon: +31 20 5400120
fax : +31 20 6428135
E-mail : rabbinaat@ljg.nl

Ik weet niet of je al contact heb met visleveranciers die wellicht ook exporteren zoniet kijk eens bij:
www.schmidtzeevis.nl
www.ouwehand.com
Guest

Postby Guest » Fri Jul 01, 2005 8:56 pm

Verkoopt iemand in Israel immidels verse haring uit de ton? Niet in plastic verpakt, zoals in haast elke supermarkt.

Jim Hasenaar
Guest

Postby Hans & Malie » Sat Jul 02, 2005 7:40 am

Als je naar de site gaat,of naar de winkel zelf,zul je bij Tif-Taam haring kunnen kopen uit Denemarken.....waar ook een groot deel van de Hollandse haring vandaan komt.

--Hans.
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby Guest » Sat Jul 02, 2005 7:57 am

Bedankt Hans,

Die zaak was ik even vergeten. Klopt wat je zegt.

Jim Hasenaar
Guest

Postby Tal van Dijk » Sat Jul 02, 2005 9:36 am

Hans & Malie wrote:Als je naar de site gaat,of naar de winkel zelf,zul je bij Tif-Taam haring kunnen kopen uit Denemarken.....waar ook een groot deel van de Hollandse haring vandaan komt.

--Hans.

Goeie tip, Hans! Bedankt!

Tal - ook al zo'n haringliefhebber
Tal van Dijk
Veteran
Veteran

Postby Suzanne » Sat Jul 02, 2005 2:20 pm

Waarom zou je een kashrutverklaring nodig hebben voor haring? t'is toch vis??? Steek die 10 procent liever in je eigen zak joh! Ik zal trouwens wel eens gaan spieken bij de tiv taam , niet voor mezelf trouwens maar voor mijn Erez , die vindt ze zo lekker met uitjes.

Suzanne
Suzanne
Veteran
Veteran

Return to Import & Export