Mijn Israelische vriend is van plan aan het eind van de zomer naar Nederland te komen, om bij mij te komen wonen. Hoewel we het er al heel lang over hebben, lijkt het nu opeens echt dichtbij te komen (gelukkig maar!). Recentelijk heeft hij bedacht dat hij graag zijn auto mee zou willen nemen naar Nederland. Het is al een wat oudere auto, maar hij bevalt nog heel goed. Ik heb mijn vriend verteld dat het waarschijnlijk alleen maar de moeite (en het geld) waard is, als het mogelijk is de auto in een gezamenlijke shipment mee te sturen. Heeft iemand hier ervaring mee of goede tips? Ik verwacht dat er toch ook wel eens Nederlanders terug naar Nederland verhuizen en dan huisraad en eventueel een auto of motor terug laten verschepen (of Israeliers die naar Nederland verhuizen). Ik ben ook nog niet echt bekend met de regelgeving mbt het invoeren van een buitenlandse auto, welke stappen moet je ondernemen, welke kosten zul je op moeten rekenen (belasting, APK-keuring, verzekering, nummerplaat, etc).
Ik hoop dat iemand mij iets wegwijzer kan maken. Alvast bedankt, ook namens mijn vriend,
Lisette