examens afleggen in Israel

Vragen over studeren op een Israelische universiteit en over onderwijs in Israel

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

examens afleggen in Israel

Postby Kiskillilla » Tue Mar 25, 2008 7:56 pm

Hallo medeforumers,

Ik doe een afstandsstudie BA in vrijetijdsmanagement aan een onderwijsinstelling in Nederland. Toen ik begon met de studie werd mij verzekerd dat ik mijn examens kon doen op de Nederlandse ambassade in Tel Aviv als het op tijd werd aangevraagd.

"Nederlandse ambassades stellen Nederlanders in het buitenland in staat schriftelijke examens van erkende Nederlandse onderwijsinstellingen op de post af te leggen."
quote komt van de site van het Ministerie van Buitenlandse Zaken van Nederland.

Nu heb ik te horen gekregen dat de ambassade voor de komende zes maanden onderbezet is en geen tijd heeft om toezicht te houden op studenten die examens moeten afleggen. Dat zou betekenen dat ik mijn studie niet kan vervolgen, tenzij ik enkele malen per jaar naar Nederland afreis, puur om toezicht te hebben op het doen van een examen. Dat is een erg dure aangelegenheid natuurlijk.

Ik ben op zoek naar mensen die ook studeren aan een Nederlandse onderwijsinstelling en die met hetzelfde probleem te maken hebben en met mij aktie willen ondernemen om het wél mogelijk te maken om in Israël examens af te leggen. Ook mensen die met hetzelfde probleem te maken hebben gehad in het verleden kunnen me misschien helpen.

Stuur me een pm of een e-mail naar bgkuiper@gmail.com
Link Guide for Newcomers
Click
Get around in Israel
Kiskillilla
Veteran
Veteran

Postby NOekie24 » Thu Mar 27, 2008 8:09 pm

Je hebt weinig aan mijn mening maar ik wil toch kwijt dat ik het gewoon heel erg vind dat de Nederlandse Ambasade hiervoor"te druk"is. Vind ik gelijk ook weer heel Nederlands klinken"geen tijd" hebben. Hoop niet dat ik iemand voor zijn hoofd stoot hiermee maar het kriebeld gewoon bij me. De Ambasade moet er gewoon zijn zeker voor dit soort belangrijke dingen!
NOekie24
Veteran
Veteran

Postby Kiskillilla » Sun Mar 30, 2008 12:45 pm

Bedankt Noekie!

Inmiddels ben ik ook bezig met een zoektocht naar alternatieve locaties, dan de Nederlandse ambassade, waar ik examens kan afleggen. Het zou kunnen gaan om Nederlandse instituten of organisaties. Ken je, of werk je op, een plek die misschien zou kunnen fungeren als een examenlocatie, laat het me dan weten via een pm of een mail naar bgkuiper@gmail.com
Link Guide for Newcomers
Click
Get around in Israel
Kiskillilla
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sun Mar 30, 2008 1:22 pm

Kiskillilla wrote:Bedankt Noekie!

Inmiddels ben ik ook bezig met een zoektocht naar alternatieve locaties, dan de Nederlandse ambassade, waar ik examens kan afleggen. Het zou kunnen gaan om Nederlandse instituten of organisaties. Ken je, of werk je op, een plek die misschien zou kunnen fungeren als een examenlocatie, laat het me dan weten via een pm of een mail naar bgkuiper@gmail.com

Is het hele idee van een examen afleggen op een Ambassade niet dat men dan een ambtenaar toezicht op het juiste verloop kan laten houden?...
Ik weet zoniet een andere Hollandse instantie in Israel waar dat zou kunnen...dan zou het,even overdreven gezegd,ook bij mij thuis kunnen gebeuren met 'n bakkie...ik sta garant [ voor het juiste bedrag ] voor een juist verloop.... :wink:

~ Hans ~
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby Kiskillilla » Sun Mar 30, 2008 1:31 pm

Op dit moment is het van de kant van mijn opleiding (nog) niet duidelijk welke voorwaarden er gesteld worden aan het doen van een examen op een andere locatie dan de Nederlanse ambassade. Daarom ben ik zoek naar een locatie zodat ik deze locatie kan voorleggen aan mijn opleiding. Toezicht door een Nederlandse ambtenaar zal waarschijnlijk een voorwaarde zijn. Ik weet b.v. van het Nederlandse ministerie van buitenlandse zaken dat in Egypte studenten van erkende onderwijsinstellingen examens doen op het Nederlands/Vlaams instituut.
Link Guide for Newcomers
Click
Get around in Israel
Kiskillilla
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Sun Mar 30, 2008 2:14 pm

Kiskillilla wrote:Daarom ben ik zoek naar een locatie zodat ik deze locatie kan voorleggen aan mijn opleiding.

Vind een Israelische universiteit die erkend wordt in Nederland (b.v. de Tel Aviv universiteit e.d.).
Bel hun op, en vraag of het mogelijk is op een datum dat er zowiezo een examen plaatsvind in diezelfde zaal te zitten met hetzelfde toezicht dat er zowiezo bij het examen is.
Vraag ze heel lief of ze bereid zullen zijn je examen daarna naar de ambassade op te sturen. Uiteraard op jouw kosten maar zij moeten het zelf opsturen zonder dat jij het in handen krijgt.

Aangenomen dat ze in Nederland niet helemaal gek zijn, is er geen reden om zoiets niet te accepteren. Als je dit doet met een instituut wat zowiezo in Nederland erkend wordt (oftewel: waarvan ze de toezicht bij examens in feite erkennen), zou je een kans moeten hebben.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby alice » Sun Mar 30, 2008 4:58 pm

Hoi,

Ik heb tijdens mijn Israeltijd ook wel eens tentamens gedaan op de ambassade. Het 'geen tijd' argument lijkt me erg raar. Ze namen aan het begin van het tentamen even wat formalitieten door, er werd in mijn tas gekeken of ik aantekeningen ofzo bij me had (ik kan me voorstellen dat je nu ook je mobiel in zou moeten leveren ofzo) ik kreeg de formulieren en voor de rest werd ik alleen gelaten (af en toe keek iemand om het hoekje). Ik raad je aan gewoon even door te vragen/drammen.
Succes
alice
Veteran
Veteran

Return to Universiteiten en Onderwijs in Israel