Wel, tijd om dit topic weer even naar boven te halen.
Al maanden lees ik mee op dit forum, en voor mijn vertrek naar Israel is dit een geweldige bron aan informatie geweest betreffende de aanvraag tot werkvergunning en andere voorbereidingen.
Ik ben Nele, 22 lentes jong en helemaal vanuit Belgie hiernaartoe gekomen. Mijn passie voor andere culturen bracht me eerder al voor 7 maanden naar Brazilie, maar de liefde deed me overstag gaan voor Israel. Met een ba in sociaal cultureel werk zie ik mijn verblijf hier in Israel als een persoonlijke maar ook professionele groeimogelijkheid. Dit land heeft me in mijn korte verblijf sinds oktober 2008 reeds meermaals geconfronteerd en uitgedaagd. Ook ben ik een erg passionele pacifist, en het politieke beestje in mij houdt nooit zijn mond, met als gevolg dat ik in dit land wel dagelijks stof tot nadenken krijg.
Mijn vriend leerde ik kennen in Nederland, en na een jaar van lange-afstandsrelatie vond ik het wel welletjes geweest. Niets bindt me voorlopig aan Belgie. Met mijn diploma op zak vond ik het wel kunnen om even alles achter te laten voor de liefde van mijn leven. Ondertussen zijn er reeds 7 maanden gepasseerd, en dat ze uitdagend waren kan ik op zijn minst wel stellen!
Dankzij de geweldige hulp van de informatie op dit forum had ik mijn werkvergunning vrij snel op zak (31 december jawel, in Tel Aviv, drie maanden na aankomst!

), en nu ben ik ongeduldig aan het wachten op het moment dat ik zal kunnen zeggen: "wel Nele, je hebt het hier wel mooi voor elkaar in Israel.".
Of we voor eeuwig in Israel blijven is een twijfelgeval, maar voorlopig is mijn lieve vriend zich suf aan het blokken op zijn wiskunde bachelor, dus terwijl dat loopt blijven we al zeker lekker hier.
Hebreeuws heb ik verre van onder de knie. Ulpan als 'net-student-af' niet joodse meid was me net iets te duur (ookal gaat het over niet zo enorm veel centjes), dus doe ik het voorlopig met het hebreeuws dat ik oppik. Mijn cafe-vocabularium is reeds vrij groot, dankzij een geweldig zwart jobje tijdens mijn eerste maanden in de horeca, waar ik meteen ben buitengestapt van de moment ik mijn vergunning had.
Wel, ik denk dat ik het hierbij hou voorlopig. Ik kan wel een boek schrijven als ik mezelf niet tijdig een halt toeroep.

Alleszins; geweldig forum hier! En ookal ben ik Belg, ik voel me hier helemaal lekker thuis als ik hier wat rondlees!
Groetjes,
Nele