Even kennis maken?

Alle overige onderwerpen hier s.v.p.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Postby carlos » Wed Jul 16, 2008 4:06 pm

elia wrote:de sociale voorzieningen zijn wat betrefd het sociale hier in israel beter, wat betrefd de voorzieningen in nederland beter: zo heb je daar de opvang-subsidie-huursubsidie, ik-ben-zielig-subsidie enz enz

hier moet je gewoon je eigen boontjes doppen, boontjes die dan soms inderdaad erg duur uitvallen, het geluk is dat hier sociaal gezien je meer hulp krijgt: van buren tot familie, van wildvreemden tot goede bekenden: geholpen kun je altijd worden! en dat is helaas in nederland wel anders, daar heerst toch nog altijd heel sterk: je eigen broek ophoudenn-cultuur, vooral geen hulp krijgen ( behalve van de overheid met zijn duizende subsidies en potjes)

kan ook een van de reden zijn . en veel mensnen uit europa,zijn niet gediend van wat hun vinden bemoeizucht.
carlos

Postby nienke » Wed Jul 16, 2008 5:54 pm

Een klein beetje onzin vind ik het wel. Hier in Israel zijn mensen ons/mij niet minder ofmeer komen helpen wat ik in Nederland gewend ben/was. Daarnaast ben ik 'tante' van neefjes waar ik veel mee gedaan heb, waaronder met speelgoed van anderen op het strand gespeelt. Neeflief is enig kind maar heeft tijd te kort om met al zijn buurkinderen te spelen (en ze wonen in een grote stad). Zo zijn er altijd dingen maar volgens mij kan je niet zeggen: In Nederland spelen kinderen niet met elkaar of wordt je niet geholpen. K vind hier persoonlijk mensen vrij hard dwz niet te beroerd om over lijken te gaan. Dit zal vast in Nederland ook gebeuren, geen twijfel over maar minder ervaring mee als hier in Israel.
Dus de reden dat je het hier goed kan hebben of hebt is ruimere financiele middelen en niet afhankelijk van loondienst (waarmee je bij de happy-few hoort en je je wat mij betreft in elk land met zon kan vestigen), of andere redenen waar je de 'survival' (laten we het zo noemen voor t gemak) hier voor over hebt: liefde, aliyah, joods worden, zionisme, jood zijn als hobby whatever. Mijns inziens dan he..
Last edited by nienke on Wed Jul 16, 2008 6:13 pm, edited 1 time in total.
nienke
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Wed Jul 16, 2008 6:01 pm

nienke wrote:Mijns inziens dan he..

Helemaal mee eens :-). Heb nooit precies begrijpen wat iemand die er geen speciale reden voor heeft (zoals Joods zijn) iemand hier doet willen wonen. Then again, ik begrijp dan ook weer niet wat Joden in Nederland te zoeken hebben, dus it's probably just me 8).
E.T.
Veteran
Veteran

Postby tamar1 » Thu Jul 17, 2008 6:03 am

Ik denk, naast de redenen die ik al heb gegeven waarom ik mijn kinderen in Israel wil laten opgroeien, dat wanneer je kind in Israel is opgegroeid, hij het overal in de wereld zal redden. De wereld wordt steeds kleiner, je leeft tegenwoordig niet meer alleen in je eigen land, in je eigen buurt. Ik wil mijn kinderen als wereldburgers laten opgroeien, omdat ze daar later veel profijt van zullen hebben. En je kunt vinden dat het leven in Israel hard is, dat mensen over lijken gaan, maar van de andere kant vind ik dat de mensen in Nederland erg beschermd opgroeien, alles is voor ze geregeld door de overheid. En dat is heel leuk (of niet) als je van plan bent om in Nederland de rest van je leven te slijten , maar in heel veel delen van de wereld is het nou eenmaal anders. Ik heb zelf 2,5 jaar in Bolivia gewoond, daar is het leven ook hard. Wat ik probeer te zeggen, is dat opgroeien in 1 land volgens mij niet meer realistisch is, je groeit tegenwoordig op in de wereld.
tamar1
Veteran
Veteran

Postby Beheer » Thu Jul 17, 2008 6:14 am

Hoe informatief het onderwerp over waar beter opgroeien ook is,dit topic is daar niet echt de juiste plaats voor.
We hebben dat even laten gaan natuurlijk maar we zijn van mening dat we derhalve dit waardevolle onderwerp beter in een appart topic moeten voortzetten.

Mvrgr,

Beheer.
Beheer
Team Member

Postby Marloes V » Wed Jul 23, 2008 10:38 pm

Even kennis maken!

Ik ben namelijk nieuw op dit forum en vind het helemaal geweldig! Zoveel vragen als je hebt wanneer je de stap gaat zetten om voor een korte dan wel langere tijd naar Israel te vertrekken.. zo vind je hier alles wat je wilt weten en geeft het je een gevoel van thuis zijn in Israel! :wink:

Begin september vertrek ik en blijf in eerste instantie voor drie maanden. Even nog geen visumaanvragen, werkvergunningen en dergelijke, eerst maar eens kijken of het leven in Israel mij bevalt..

Ohja, ik zou me voorstellen, mijn naam is dus Marloes! 24 jaar, afgestudeerd sportmanager, twee jaar gewerkt aan mooie sportprojecten en voor menigeen vast wel herkenbaar; verliefd geworden op een israelier..

Natuurlijk kan ik wel wat hulp gebruiken bij mijn eerste stappen en wil ik niet alleen maar drie maanden vakantie gaan vieren. Zo ben ik opzoek naar een baantje, aangezien ik geen werkvergunning heb hoop ik via deze weg voor iemand iets te kunnen betekenen! Ik vind sport geweldig en kinderen misschien nog wel meer, tevens ervaringen als barvrouw, want ik denk dat ik het voor korte tijd in deze hoeken moet zoeken. Ik stuur graag mijn CV naar je toe!

Daarnaast heb ik vele websites voorbij zien komen voor het huren van een woning. Ik wil graag in Tel Aviv verblijven, prijs rond de 400 euro moet wel te doen zijn lijkt me. Heeft iemand een aanwijsbare tip?
Als er iemand is die ook opzoek, is het misschien wel een leuk idee om samen iets te gaan huren, dus ook in dat geval laat een leuk berichtje achter!

Voordat ik er een autobiografie van ga maken, lijkt het me leuk om verder kennis te maken met jullie!

Gr Marloes
Marloes V
Newby

Postby Erika » Fri Jul 25, 2008 10:34 am

Hoi Marloes, welkom op het forum. Ik heb je een PM gestuurd. :)
Erika
Veteran
Veteran

Postby Beheer » Thu Aug 07, 2008 10:56 am

Weer even omhoog voor de nieuwe leden.

Mvrgr,

Beheer.
Beheer
Team Member

Postby Beheer » Thu Aug 07, 2008 12:27 pm

Pieta wrote:Hallo, ik zal mij ook even voorstellen. Mijn naam is Pieta en ik woon in Nederland. Ik ben bijna 55 jaar. Mijn hart ligt nu eenmaal bij Israel en het volk. Hoe dat komt weet ik niet, maar dat heb ik altijd gehad. Ik ben wel een christen, maar bij ons in de kerk praat men niet zo heel veel over Israel wel wordt er gebeden voor het land en volk. Maar dan houdt het zo'n beetje op. En ik ben ook niet christelijk opgevoed, integendeel zelfs. Maar ik hoop op deze forum mensen uit Israel te leren kennen. Ik werk zal verzorgende in een verzorgingshuis waar ik veel plezier aan beleef ondanks toch de aftakeling van het leven. Daar wordt je wel eens stil van. Nou ik hoop op een leuke ontmoeting via deze weg. Groetjes, Pieta

Beste,

Ik heb hem naar hier verplaatst.
Op deze wijze blijft alles en beetje op z'n plaats.
Van harte welkom op de site en dat je mag vinden wat je zoekt.

Mvrgr,

Beheer.
Beheer
Team Member

kennis maken

Postby JonathanB. » Fri Oct 03, 2008 10:54 pm

Ik ben Jonathan, 26 jaar, op mijn 5e naar nederland verhuisd (isr vader, ned moeder), in nederland rechten gestudeerd (ba).
Nu weet ik in nederland niet zo goed wat te doen + wilde graag naar buitenland en daarin staat israel uiteraard hoog op de lijst. :wink:

Ben dan ook van plan hier een tijd te wonen, taal leren (Ulpan), werken of stage en misschien verder studeren.
Tot nu toe ben ik hier bijna 3 weken en ben ik nog aan het vakantie vieren en orienteren. 8)
Ik wil echter graag zsm (na sukot, eventueel ervoor al) beginnen met ulpan of werken en woonruimte gevonden hebben. :!:

Dat was een korte omschrijving, alle tips zijn van harte welkom. :idea:
Ook leuk om verder zowiezo in contact te komen met nederlanders in Israel (handig om ervaringen uit te wisselen etc.) :)

Gr. Jonathan
:arrow: mail: rocketjohnnie@hotmail.com, ook op msnmessenger (stuur wel even een mailtje als je me toevoegd)
JonathanB.
Newby

Postby denise87 » Fri Oct 03, 2008 11:52 pm

zijn jullie ook allemaal joods?
denise87
Active Member

Postby Hans & Malie » Sat Oct 04, 2008 8:14 am

denise87 wrote:zijn jullie ook allemaal joods?

Vindt je dat belangrijk ?
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby admin » Sat Oct 04, 2008 8:30 am

Ik denk dat het antwoord op "allemaal joods" nee is, het Dutch Forum brengt de Nederlanders in Israel samen.

Deze mensen zijn naar Israel gekomen voor verschillende redenen, Geloof/Overtuiging, Liefde, Zionisme, Studie, Werk etc.
admin
Site Admin
Site Admin

Postby winter » Wed Oct 08, 2008 10:44 pm

hay ik ben winter, en ik woon in belgie, ik denk dat ik hier vele landgenoten die in israel verblijven zal leren kennen, ik intreseer me enorm voor het leven en de cultuur van israel, en het land op zich heeft een speciaal plaatsje in mijn hart, ik hoop er ooit eens heen te gaan, ok, ik denk dat ik er zeker nog eens heen ga in de eerste jaren, het is mijn diepste wens!!

grt aan allen van winter uit belgie :P
winter
Newby

Postby Hans & Malie » Mon Dec 08, 2008 6:24 am

Voor alle nieuwe gezichten die op de site gekomen zijn is nu hier je kans om jezelf even in het voetlicht te zetten.... :wink:
Hans & Malie
Team Member

Re: Even kennis maken?

Postby Nele » Sat May 16, 2009 9:37 pm

Wel, tijd om dit topic weer even naar boven te halen.

Al maanden lees ik mee op dit forum, en voor mijn vertrek naar Israel is dit een geweldige bron aan informatie geweest betreffende de aanvraag tot werkvergunning en andere voorbereidingen.

Ik ben Nele, 22 lentes jong en helemaal vanuit Belgie hiernaartoe gekomen. Mijn passie voor andere culturen bracht me eerder al voor 7 maanden naar Brazilie, maar de liefde deed me overstag gaan voor Israel. Met een ba in sociaal cultureel werk zie ik mijn verblijf hier in Israel als een persoonlijke maar ook professionele groeimogelijkheid. Dit land heeft me in mijn korte verblijf sinds oktober 2008 reeds meermaals geconfronteerd en uitgedaagd. Ook ben ik een erg passionele pacifist, en het politieke beestje in mij houdt nooit zijn mond, met als gevolg dat ik in dit land wel dagelijks stof tot nadenken krijg.
Mijn vriend leerde ik kennen in Nederland, en na een jaar van lange-afstandsrelatie vond ik het wel welletjes geweest. Niets bindt me voorlopig aan Belgie. Met mijn diploma op zak vond ik het wel kunnen om even alles achter te laten voor de liefde van mijn leven. Ondertussen zijn er reeds 7 maanden gepasseerd, en dat ze uitdagend waren kan ik op zijn minst wel stellen!
Dankzij de geweldige hulp van de informatie op dit forum had ik mijn werkvergunning vrij snel op zak (31 december jawel, in Tel Aviv, drie maanden na aankomst! :-) ), en nu ben ik ongeduldig aan het wachten op het moment dat ik zal kunnen zeggen: "wel Nele, je hebt het hier wel mooi voor elkaar in Israel.".
Of we voor eeuwig in Israel blijven is een twijfelgeval, maar voorlopig is mijn lieve vriend zich suf aan het blokken op zijn wiskunde bachelor, dus terwijl dat loopt blijven we al zeker lekker hier.
Hebreeuws heb ik verre van onder de knie. Ulpan als 'net-student-af' niet joodse meid was me net iets te duur (ookal gaat het over niet zo enorm veel centjes), dus doe ik het voorlopig met het hebreeuws dat ik oppik. Mijn cafe-vocabularium is reeds vrij groot, dankzij een geweldig zwart jobje tijdens mijn eerste maanden in de horeca, waar ik meteen ben buitengestapt van de moment ik mijn vergunning had.

Wel, ik denk dat ik het hierbij hou voorlopig. Ik kan wel een boek schrijven als ik mezelf niet tijdig een halt toeroep. :-)
Alleszins; geweldig forum hier! En ookal ben ik Belg, ik voel me hier helemaal lekker thuis als ik hier wat rondlees!

Groetjes,
Nele
Nele
Active Member

Postby feibush » Sat May 16, 2009 10:34 pm

shavua tov,
Ik begrijp niet waarom men zich moet voorstellen. Klinkt cru, maar voorstellen is een beleefdheid en geen verplichting.

Het internet is al zo vergeven van allerlei gevaar.
Ik zal nooit meer persoonlijke gegevens posten dan dat ik kwijt wil.
Okay, ik ben Jood, orthodox omdat dat nu eenmaal zo is, maar beslist geen fundi. Gewoon traditioneel maar voor de rest nix.
Ik geniet van het leven, eet meestal kosher, maar voor mij zijn religie en cultuur strikt gescheiden.
Voor de rest aapjes!
feibush
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Sun May 17, 2009 5:10 am

Nele wrote:Wel, tijd om dit topic weer even naar boven te halen.

Al maanden lees ik mee op dit forum, en voor mijn vertrek naar Israel is dit een geweldige bron aan informatie geweest betreffende de aanvraag tot werkvergunning en andere voorbereidingen.

Ik ben Nele, 22 lentes jong en helemaal vanuit Belgie hiernaartoe gekomen.....

Hallo Nele,

Van harte welkom in Israel en op de site!....en ik hoop dat het je zal brengen wat je ervan verwacht...en ik ben blij dat deze site je heeft kunnen helpen met je vragen en twijfels.

Feibush wrote:
shavua tov,
Ik begrijp niet waarom men zich moet voorstellen. Klinkt cru, maar voorstellen is een beleefdheid en geen verplichting.

Het internet is al zo vergeven van allerlei gevaar.
Ik zal nooit meer persoonlijke gegevens posten dan dat ik kwijt wil.

Er is niemend die je verplicht om aan dit , of welk topic dan ook , en in welke vorm dan ook , deel te nemen.
Dit topic is in het leven geroepen daar er vraag naar was om ongeveer te weten met wie we op de site samen zijn en wat hun verhalen zijn om naar israel te komen.
Hans & Malie
Team Member

Postby Michael » Mon May 18, 2009 8:06 pm

Bij deze ook maar even kennis maken met dit mooie forum.

Ik ben Michael en ben 23 jaar.
Ik volg dit forum al een tijdje en heb toch onlangs besloten om me hier te registreren.
Heb een Israëlische moeder en had een Nederlandse vader ( die in 2000 overleden is vanwege kanker).
Ben al van kinds af aan "verliefd" op Israël of eigelijk voornamelijk Tel-Aviv. Heb zowel in Tel-Aviv als in Ramat-Aviv Familie wonen en hoe gek het ook klinkt ieders keer wanneer ik arriveer op Airport Ben-Gurion word ik vanzelf al heel gelukkig.

Ik volg een HBO opleiding genaamd International Business and Management in Maastricht en zit op dit moment in het 2e.
Vind het zelf een hele leuke opleiding en wil hierna nog eigelijk wel m'n Master gaan halen. Volgend jaar vertrek ik voor een verplichte student exchange program naar Canada voor 3 maanden en wil daarna nog graag 22 weken stage lopen in Israël indien dat mogelijk is alhoewel ik tot nu toe weinig geluk heb gehad daarin.

Mijn Hebreeuws is niet erg goed. Ik versta het wel en meestal na 2 weken Israël spreek ik het ook wel redelijk maar ben begin deze maand begonnen met de Online Ulpan op http://www.hebrewonline.com wat me best goed bevalt. Tot mijn grote verbazing mocht ik in Ulpan B beginnen i.p.v. Ulpan A. Achteraf gezien is mijn Hebreeuws toch nog niet zo slecht.

Ik betrap me er de laatste tijd er wel op dat ik meer Israëlische tv kijk dan de Nederlandse. Programma's als Eretz Nehederet, Leehov et Anna, Tzhok meavoda en Haaverim shel Naor vind ik helemaal te gek.

Ik zou graag na m'n studeer periode graag in Israël willen wonen en werken ( gezien het feit dat ik Israëlisch ben zou dit niet echt een probleem moeten zijn) maar denk toch wel dat er veel bij komt kijken. Het grootste bezwaar is toch wel het dienen in het leger. Niet zo zeer dat het verplicht zou zijn , al weet ik niet of je op je 26 nog verplicht bent. Maar denk dat ik na m'n studententijd toch graag zou willen werken i.p.v. nog aan verplichtingen te voldoen.

Met vriendelijke groet,

Michael / מיכאל
Michael
Active Member

Postby E.T. » Mon May 18, 2009 8:24 pm

Michael wrote:Maar denk dat ik na m'n studententijd toch graag zou willen werken i.p.v. nog aan verplichtingen te voldoen.

Dat is ok. Het dienen in het Israelische defensie leger is een recht, een stuk meer dan het een plicht is.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Mon May 18, 2009 8:35 pm

Welkom op de site Michael....en dat je er vinden mag wat je zoekt.
En je weet wat de spreuk is over het komen naar Israel...: "..Kom maar , want je hart is al hier..."

Hans
Hans & Malie
Team Member

Postby Michael » Mon May 18, 2009 9:24 pm

E.T. wrote:
Michael wrote:Maar denk dat ik na m'n studententijd toch graag zou willen werken i.p.v. nog aan verplichtingen te voldoen.

Dat is ok. Het dienen in het Israelische defensie leger is een recht, een stuk meer dan het een plicht is.

Lijkt me dat dat op hetzelfde neerkomt of niet?

Hans & Malie wrote:Welkom op de site Michael....en dat je er vinden mag wat je zoekt.
En je weet wat de spreuk is over het komen naar Israel...: "..Kom maar , want je hart is al hier..."

Hans

Die spreuk kende ik nog niet , zal 'em onthouden :wink:
Michael
Active Member

Postby Tali87 » Tue May 19, 2009 10:14 am

Hallo,

Mijn naam is Tali. Ik ben 21 jaar en woon in Nijmegen. Ik ben in 2008 afgestudeert aan het Nimeto in Utrecht. Wat vooral inhoudt dat ik etaleur ben. Styliste van kleding, huizen en dus winkels. Mijn vader komt uit Israel. Ben er ook een aantal keer geweest maar spreek de taal niet. Vandaar dat ik in januari 2010 voor ongeveer 6 maanden naar Tel Aviv vertrek :D Ik wil daar naar de ulpan gordon gaan. Echt veel verder dan tot 10 tellen en slaaplekker zeggen enzo kom ik niet :oops: hihi. Ik wil in februari beginnen op de ulpan dus heb ik ongeveer 2 weken de tijd om opzoek te gaan naar woonruimte en een baantje. Dus als iemand nog iets weet zo via via.. :wink: (een klein kamertje in tel aviv en qua werken ben ik gauw tevreden). Ik koop alleen een ticket voor de heenreis, wanneer ik terug ga zie ik dan nog wel. Als iemand nog info heeft over een kamer of baantje vanaf januari 2010, dan hoor ik het graag :D

Groetjes Tali :wink:
Tali87
Active Member

Postby Hans & Malie » Fri Apr 16, 2010 6:15 pm

Met zoveel nieuwe gezichten is het wellicht leuk om je even voor te stellen?...
Hans & Malie
Team Member

Postby Route 4 » Sat Nov 20, 2010 9:17 pm

Beste forumleden,

Ook al ben ik al lange tijd lid van het forum. Het is ook al enige tijd dat ik slapend lid ben, vandaar tijd voor een herintroductie.

Ik ben bijna zes jaar getrouwd met een Israëlische, sinds zes maanden hebben we een dochtertje. Inmiddels heb ik mijn Joodse wortels herbevestigd en heb mijn giur inclusieve ingrepen :wink: 2 jaar geleden afgerond. Ja E.T. een liberaal - joodse giur :wink: . Niet omdat het makkelijker zou zijn maar omdat het liberale jodendom voor mij de wijze is hoe jodendom bedoeld is.

Mede vanwege de schoonfamilie komen we eigenlijk jaarlijks in Israël. Mede vanwege het veranderende maatschappelijke klimaat, sociaal - economische vooruitzichten en het zionisme denken we er nu serieus over om op Aliyah te gaan. Dat is ook de reden dat ik mij weer actief op dit forum wil manifesteren.

Een goede week,

Sebastiaan
Route 4
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Sat Nov 20, 2010 11:29 pm

Route 4 wrote:Ja E.T. een liberaal - joodse giur :wink: . Niet omdat het makkelijker zou zijn maar omdat het liberale jodendom voor mij de wijze is hoe jodendom bedoeld is.

Don't look at me, een ieder moet doen wat hem het beste bevalt.
Als iemand rond wil lopen met het gevoel dat hij Joods is terwijl hij dat niet is, kan en zal ik hem niet stoppen :-). Lijkt mij altijd leuk als iemand zich tot een religie wend, en of het nou het christendom of het liberale 'Jodendom' is, als hij maar gezond is en zich er prettig bij voelt lijkt me.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Route 4 » Sat Nov 20, 2010 11:37 pm

Wat een hartelijk welkom.... :roll: Ja ik keek jou aan omdat je destijds een opmerking in mijn richting maakte over de giur. De rest van je post daar haal ik mijn schouders over op ik weet wie het zegt, wat dat betreft ben je in al die jaren weinig veranderd merk ik. :wink:
Ja, liberaal jodendom is óók Jodendom, het Hollandse tollerantiegevoel is jou enigzins vreemd merk ik. :wink:

P.s. Mijn webbrowser liep vast op de site van die settlement van je.
Route 4
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Sat Nov 20, 2010 11:47 pm

Route 4 wrote:Wat een hartelijk welkom....

Heb je een welkom van mij persoonlijk nodig? Ik vertegenwoordig het DF en diens leden toch niet?
In ieder geval, als mens zie ik je zeer welkom. Wat ik me van je herinner (het is al even geleden dat ik je voor het laatst las), een interessante ook nog. Als Jood kan ik je nou eenmaal niet beschouwen. C'est la vie, en dit is niks nieuws voor je, en wist je toen je besloot de richting op te gaan waartoe je besloot.

wat dat betreft ben je in al die jaren weinig veranderd merk ik.

Of alles waar in ik geloof veranderd is? Nee, niet echt. Kans dat het gebeurd is ook niet echt groot. Sta vrij stevig in mijn schoenen wat betreft het Joodse geloof en de tora, en beschouw de tora niet iets wat in de loop van de tijd veranderd.

Ja, liberaal jodendom is óók Jodendom

Nee hoor, dat is het niet. Het is een volkomen nieuwe religie. Veranderd niet dat een Jood die zich tot deze nieuwe religie keert nog steeds Joods is (even als het niet veranderd dat een niet Jood die dat doet dat niet is), maar desalniettemin beschouw ik het als een nieuwe religie, weliswaar op het Jodendom gebasseerd, maar niet veel meer dan dat (precies zoals het christendom dat is).

het Hollandse tollerantiegevoel is jou enigzins vreemd merk ik.

Heeft niks met tolerantie te maken. Ik beschouw geen mens als minder mens omdat hij niet Joods is of omdat hij in het 'liberale Jodendom' zijn weg meent te vinden. Deel van het Jodendom is het echter niet in mijn ogen.

P.s. Mijn webbrowser liep vast op de site van die settlement van je.

Ben me niet bewust van een website van mijn settlement, maar gezien we hier flink aan het bouwen zijn, kan dat best zijn :-).
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Frederike » Sun Nov 21, 2010 11:06 am

Welkom terug Sebastiaan.
Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven, maak er een mooie dag van!!!
http://www.colminee.com
Frederike
Veteran
Veteran

Postby Route 4 » Sun Nov 21, 2010 11:25 am

Frederike wrote:Welkom terug Sebastiaan.
Dankjewel en wat heb je een leuke website.
Route 4
Veteran
Veteran

PreviousNext

Return to Overig