Paspoort ophalen voor kind

Vragen en ervaringen over het verkrijgen, verliezen, terug-verkrijgen, aanvragen van paspoorten, bijschrijven en uitschrijven van personen.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Paspoort ophalen voor kind

Postby Christiaan Scholtes » Thu Jan 05, 2006 6:59 pm

Morgenochtend kan ik het Nederlandse paspoort voor mijn zoontje ophalen bij de ambassade. Weet iemand of ik dat alleen kan doen of dat mijn vrouw of mijn zoontje daarbij moet zijn?

Beetje laat om dit te vragen :wink: ik weet het, maar toch, iemand enig idee?
Groeten,

Christiaan Scholtes

The Dutch Forum Team
http://www.dutch-forum.com/forum
Christiaan Scholtes
Site Admin
Site Admin

Re: Paspoort ophalen voor kind

Postby E.T. » Thu Jan 05, 2006 7:01 pm

Christiaan Scholtes wrote:Morgenochtend kan ik het Nederlandse paspoort voor mijn zoontje ophalen bij de ambassade. Weet iemand of ik dat alleen kan doen of dat mijn vrouw of mijn zoontje daarbij moet zijn?

Beetje laat om dit te vragen :wink: ik weet het, maar toch, iemand enig idee?

Ik heb inmiddels via dit forum geleerd dat de ambassade nog al eens van regels kan wisselen onder de mensen, maar toen wij dit moesten doen was er met ophalen geen probleem als er maar 1 ouder kwam, mits beide ouders met kind er eerder bij waren geweest en 'gezien' waren.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Thu Jan 05, 2006 7:05 pm

Hoi Christiaan,

Als het goed is heb je je zoon al moeten mee nemen tijden de aanvraag...nu is het enkel ophalen van het document dus heb je al aan alle verplichtingen voldaan mbt legimitatie....en trouwens,hij staat toch wel ergens bij jou ingeschreven?..dwz...jij bent toch bekend als zijnde vader/voogd van de jongen?..of anders bij je vrouw?

Dan moet dat geen problemen opleveren met het ophalen tenzij er op voorhand anders beslist is...dat bv je vrouw het moet komen ophalen.

Kijk dus even waar de jongen staat ingeschreven...heb je een teoedat?...dan heb je dus ook zo'n papiertje erin zitten met de gegevens erop...anders neem je het geboorte bewijs van het ziekenhuis mee als daar jou gegevens ook op vermeld staan.

--Hans.
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby shavit-e » Thu Jan 05, 2006 9:01 pm

Ons werd verteld dat iedereen het paspoort op kan halen....
Dus dat hoeft niet perse een van de ouders te zijn.
Bij ons heeft onze buurjongen het opgehaald die dezelfde dag toch in Tel Aviv was.
Maar jullie kindje moet niet mee op hem op te halen!
Wel je bewijsje meenemen of meegeven met diegene die het paspoort komt ophalen.
Dat is dus die brief die jullie hebben gekregen.
shavit-e
Veteran
Veteran

Re: Paspoort ophalen voor kind

Postby Guest » Thu Jan 05, 2006 10:52 pm

Christiaan Scholtes wrote:Morgenochtend kan ik het Nederlandse paspoort voor mijn zoontje ophalen bij de ambassade.

Je kunt toch gewoon morgenochtend de ambassade bellen?!

Jim Hasenaar
Guest

Postby martin » Thu Jan 05, 2006 11:01 pm

chris, voor aanvragen van het paspoort moet de kleine mee, voor ophalen van het al aangevraagde paspoort niet. heb het pas gedaan dus zou ook nu nog zo moeten werken.

Martin
martin
Veteran
Veteran

Ophalen paspoort kind in Israel

Postby Christiaan Scholtes » Fri Jan 06, 2006 2:26 pm

Allemaal bedankt voor jullie snelle reacties. Ik heb vanochtend zonder mijn zoon het paspoort opgehaald. Was binnen 1 minuut gepiept.

Weer een Nederlandertje bij het Dutch Forum :wink: :lol: !
Groeten,

Christiaan Scholtes

The Dutch Forum Team
http://www.dutch-forum.com/forum
Christiaan Scholtes
Site Admin
Site Admin

Postby Hans & Malie » Fri Jan 06, 2006 2:31 pm

Chris vertelde:
Allemaal bedankt voor jullie snelle reacties

Tja...daar is dit forum toch voor :shock: :wink:

Nu 'm nog leren typen... :wink:

--Hans.
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Re: Ophalen paspoort kind in Israel

Postby Guest » Fri Jan 06, 2006 7:23 pm

Christiaan Scholtes wrote:Weer een Nederlandertje bij het Dutch Forum

En hoe mag deze nieuwe aanwinst dan heten? Deze jonge spruit, de toekomst voor het land welke ons verdedigd over 18 jaar?

Scholtes van achteren, en van voren...?

Jim Hasenaar
Guest

Postby Adriaan » Fri Jan 06, 2006 9:53 pm

Hoe gaat dat precies in z'n werk, de aanvraag van een Nederlands paspoort voor je kind?

Mijn zoontje is nu 1 jaar en 3 maanden, had ik dat direct bij de gebooorte moeten doen? (Hij heeft wel al een Israelisch paspoort...)

bvd

B.A.
Adriaan
Veteran
Veteran

Postby Guest » Sat Jan 07, 2006 1:51 pm

Adriaan wrote:Mijn zoontje is nu 1 jaar en 3 maanden, had ik dat direct bij de gebooorte moeten doen? (Hij heeft wel al een Israelisch paspoort...)

bvd

B.A.

Wanneer een der ouders de Nederlandse nationaliteit heeft, hebben de kinderen automatisch ook de Nederlandse nationaliteit. D.w.z. tot hun 18e of 28e jaar. Toen onze kinderen geboren werden, was de wet net veranderd (dat veranderd steeds) en was het tot hun 28e jaar. Misschien is dat nog wel zo.

Oh en voor de aanvraag van een Nederlands paspoort voor je kind moet je de eerste keer het geboortebewijs meenemen dat je in het ziekenhuis na de geboorte gekregen hebt. Maak wel copien voor jezelf, want dit soort bewijzen raken wel eens kwijt op de ambassade. Dat was het geval bij onze jongste zoon. Zijn geboortedatum is drie dagen later dan de juiste datum, maar dat is moeilijk te bewijzen omdat het originele geboortebewijs zoek geraakt is en ik dacht copien gemaakt te hebben, maar dat toch blijkbaar niet gedaan heb.

Kijk, om het zeker te weten, even op onderstaande link en je komt er vast wel uit.
http://www.netherlands-embassy.co.il/Em ... ontact.php
Guest

Return to Paspoorten