stage in Israel

Vragen over studeren op een Israelische universiteit en over onderwijs in Israel

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

stage in Israel

Postby Lobke » Thu Feb 02, 2006 3:29 pm

Hoi allemaal,
Misschien kunnen jullie me helpen of tips geven over het volgende.
Ik studeer Natuurgeneeskunde in nederland, ik heb bijna al mijn vakken afgerond, ik heb aleen nog mijn stage openstaan. Omdat ik een vriend in Israel heb, zou ik heel erg graag mijn stage in Israel doen. Alleen weet ik dat het moeilijk is om stage te vinden in dit vakgebied, zeker in israel omdat ik de taal niet spreek (of nauwelijks, niet goed genoeg i.i.g.). Tevens weet ik niet hoe Natuurgeneeskunde gerepresenteerd is in Israel, ik weet dat het doorgaans wat op het chinese gericht is, maar daar weet ik vanuit mijn studie weinig over. Ik hoop iniedergeval dat jullie me verder kunnen helpen, alle tips, ideëen, vage opmerkingen en trucs, alles is erg welkom!
Groetjes Lobke
Lobke
Veteran
Veteran

Postby martin » Fri Feb 03, 2006 9:27 pm

Lobke,

kan je iets specifieker zijn in wat je zoekt. een vriend van mij is naturopaat oid, een arts met een eigen kleine praktijk. hij kan je misschien van advies voorzien. je kunt contact met me opnemen via de private messages hier.

Martin
martin
Veteran
Veteran

Postby fatamorgana » Sat Feb 04, 2006 1:12 am

Hey Lobke

Het heeft mij ongeveer 11 maanden gekost om een stage plaats te vinden in tourisme. Je moet weten dat het hier niet zo gewoon is om stagaires aan te nemen als in Nederland. Als ik jou was zou ik eerst eens goed gaan verdiepen in Israel. Ik ben hier nu 5 maanden en verdiep me al meer dan twee jaar in Israel, maar leer nog elke dag nieuwe dingen over hoe alles werkt in Israel. Het is erg moeilijk om iets te vinden in Israel, maar als je iets vindt, verwelkomt heel Israel je met open armen. Ik kan verder alleen zeggen dat het zeker de moeite waard is om er voor te gaan..!
fatamorgana
Veteran
Veteran

Postby Lobke » Sat Feb 04, 2006 9:30 pm

Hoi "fatamorgana"!
Dank voor je reply!
Ik kom al meer dan 10 jaar in israel, ik heb er dan ook familie wonen. Dus misschien scheelt dat iets in mijn benadering van israel.
Ik weet dat het heel erg moeilijk is om stage te vinden in israel, zeker in mijn vakgebied. Maar ik ga ervoor en ik hoop wat te kunnen vinden!
Ik zie het als een lot in de loterij, ik hoop die dan ook te winnen (ook de gewone loterij, maar das weer een heel ander verhaal?!).
Dus des te meer mensen me kunnen helpen of de opleiding misschien kennen in israel des te meer het me zou kunnen helpen!
Nu ga ik effe lekker relaxen, want ik heb net een zware dag school achter de rug! Dank iedereen met tips of hulp!
Groetjes Lobke
Lobke
Veteran
Veteran

Postby fatamorgana » Sat Feb 04, 2006 10:53 pm

Hey Lobke

Ik heb je net een PM gestuurd. Veel succes met soliciteren.

Peter
fatamorgana
Veteran
Veteran

Postby martin » Sun Feb 05, 2006 4:52 pm

heb er even over nagedacht en volgens mij kan die vriend van me wel een stage regelen maar dat is wel afhankelijk van jouw persoonlijke interesses. zie je private messages voor meer gegevens.

martin
martin
Veteran
Veteran

Return to Universiteiten en Onderwijs in Israel